פתח תקוה היא בין הרשויות הבודדות שזכו בקול קורא של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
1 צפייה בגלריה
פינוי בינוי פתח תקוה
פינוי בינוי פתח תקוה
פינוי בינוי פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
בהמשך להתחדשות שראש העיר רמי גרינברג מקדם במהלך השנתיים האחרונות בשכונות הוותיקות בעיר, לרבות במרכז העיר, ניגשה העירייה בחודש נובמבר האחרון לקול קורא של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בנוגע לתכנון תמ"א 38 החדש שיחליף בעתיד את תמ"א 38 במתכונתו הנוכחי.
בתוך כך, מבין הרשויות הבודדות שזכו בקול קורא, פתח תקוה תתוקצב ע"י הרשות הממשלתית בכ-2.9 מיליון ש"ח שיופנו לטובת תיכנון התחדשות נרחב ברמת הבניין הבודד. כזכור, על פי החלטת המדינה, תמ"א 38 במתכונתה הנוכחית עתידה להסתיים באוקטובר 2022 ומטרת התקציב לקדם בהמשך השנה תכניות חלופיות לחיזוק בניין בודד.
קראו גם:
מנהלת כרמים, שהוקמה ע"י ראש העיר לטובת העמקת תחום ההתחדשות העירונית בפתח תקוה, מתכללת כיום 32 מתחמים לפינוי-בינוי, הכוללים כ-10,000 יחידות דירות בטווח מימוש של 10 שנים. ב-2019 המליצה הוועדה המקומית על אישורן של 936 יחידות דיור במיזמי פינוי-בינוי, כאשר בשנת 2020 צמח מספר יחידות הדיור שאושרו בפרויקטים אלו ל-1,612 – עלייה מרשימה של 72%.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "נושא ההתחדשות העירונית הינו בשורה משמעותית שאנחנו מביאים לעיר אחרי שנים שהוא הוזנח. בהתפתחות העתידית של פתח תקוה, ממלאת ההתחדשות העירונית תפקיד חשוב. מהלך כזה מציג גם בשורה חברתית, הן בשדרוג איכות חייהם של התושבים הקיימים והן במשיכת אוכלוסייה חדשה, שתעצים את השכונות הוותיקות. אני מודה לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על ההירתמות למאמצים שלנו בנושא".