הלם וכאב גדול ברחוב לסקוב בשכונת דדו בפתח תקוה. זאת לאחר שאתמול (שלישי) פרצה שריפה שגרמה למותו של השכן האהוב, סעדיה מחרבי בן ה-85.
3 צפייה בגלריה
סעדיה מחרבי ז"ל
סעדיה מחרבי ז"ל
סעדיה מחרבי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
אתמול בשעה 11:45 התקבל דיווח במוקד מד"א על שריפה בבית פרטי ברחוב לסקוב השקט. אל המקום הוזעקו כוחות כבאות והצלה, אך חובשים ופראמדיקים של מד"א איתרו את סעדיה שהוא ללא סימני חיים, עם כוויות קשות בגופו, ונאלצו לקבוע את מותו. במשטרה ובכבאות עדיין חוקרים את הנסיבות שהובילו לאסון.

3 צפייה בגלריה
הבית שבו מצא סעדיה את מותו
הבית שבו מצא סעדיה את מותו
הבית בו מצא סעדיה את מותו
(צילום: מתן דויטש)

שכנתו של סעדיה תיארה היום (רביעי) את הרגעים הקשים וסיפרה: "הייתי במטבח כשפתאום שמעתי מספר פיצוצים ונבהלתי מאוד. חשבתי בהתחלה שזה מגיע מאחד מעמודי החשמל כפי שקורה בעונת החורף מדי פעם, אבל אז יצאתי החוצה וחשכו עיניי".
מה ראית?
"ראיתי אש ולהבות מהבית של סעדיה, התחלתי לצעוק ואמרתי 'אלוהים, רק שסעדיה לא נמצא שם'. זה היה מחזה שרואים רק בסרטים. אני עד עכשיו רואה את זה מול העיניים. כואב שכך בן אדם מסיים את חייו. הוא היה איש טוב והיה מביא לנו תפוזים מהעץ שגידל".
בתו של סעדיה, נילי, סיפרה כי לאביה יש עוזר אך אתמול הוא לא הגיע, לכן באותה עת היה אביה לבדו. "אבא היה בן אדם טוב לב ונוח לסביבה. קשה לי לדבר עליו בלשון עבר", סיפרה נילי. "הוא אהב מאוד את הגינה ודאג לטפח אותה. כולם הכירו אותו בשכונה שנחשבת למשפחתית מאוד, והוא אף עזר לחב"ד בתקופה שנכנסו אליה".

3 צפייה בגלריה
הבית שעלה באש ברחוב לסקוב
הבית שעלה באש ברחוב לסקוב
הבית שעלה באש ברחוב לסקוב
(צילום: מתן דויטש)

סעדיה היה דמות מוכרת ואהובה בשכונה. "אין מישהו שהיה עובר ליד הבית שלו ולא דיבר איתו, גם התלמידים שעוברים פה", סיפר שכנו, יצחק והוסיף: "סעדיה היה מבוגר בגיל אבל צעיר בנפשו, חברמן, היה בעל חוש הומור, צוחק עם כולם ומתבדח. איבדנו עמוד תווך רציני בשכונה".

קראו גם:

מתי ראית אותו בפעם האחרונה?
"יום לפני הטרגדיה, ישבתי איתו, דיברנו והבאתי לו פיצוחים. עכשיו יש תחושה גדולה של ריקנות, גם פיזית וגם נפשית".
סעדיה הותיר אחריו שבעה ילדים ונכדים. יהי זכרו ברוך.