הצלת חיים במרפאת בלפור של כללית בפתח תקוה: מטופל בשנות ה-50 לחייו, תושב הצפון ששהה בפתח תקוה בענייני עבודה, הגיע בשעות הצהריים של יום ראשון למשרד המרפאה וביקש להיבדק, לאחר שחש שלא בטוב.
1 צפייה בגלריה
צוות מרפאת בלפור של כללית בפתח תקוה
צוות מרפאת בלפור של כללית בפתח תקוה
צוות מרפאת בלפור של כללית בפתח תקוה
(צילום: דוברות מחוז דן-פ"ת, כללית)
האחות מרים מור, שקיבלה את המטופל בתוך דקות מרגע הגעתו, מספרת: "המטופל התלונן על כאבים בחזה. השכבתי אותו על מיטת בדיקה, לקחתי לו מדדי לחץ דם, דופק וסטורציה. למרות שלא היה נראה שהוא במצב של התקף לב פעיל, משהו באיך שהוא היה נראה עורר אצלי אי נוחות וקראתי לרופא המשפחה וביקשתי שיבדוק אותו בדחיפות".
"יש מצבים רפואיים שעל בסיסם אתה יכול להעריך את מידת הדחיפות של המטופל", ממשיך רופא המשפחה ד"ר אמיר פולנסק, ממרפאת בלפור, "בשיחת רקע שקיימנו יכולתי לראות שיש לו רקע של מחלות קודמות שמראש העמידו אותו בסיכון גבוה, דוגמת עישון ועודף משקל".
"נכנסתי לחדר של האחות וראיתי את המטופל במצב של שכיבה, אחרי בדיקת אק"ג שערכה לו מרים. התלונה של המטופל, בצירוף נסיבות הרקע שלו, הביאה אותי להבנה שהוא נמצא במה שמכונה בשפה הרפואית 'תסמונת כלילית חריפה', אשר עשויה להעיד על סכנה להידרדרות במצבו.
"המנהל האדמיניסטרטיבי של המרפאה, רותם לימר, שהוא גם פרמדיק בהכשרתו, התקשר בהנחייתנו למד"א, מסר להם את המידע הרלוונטי וביקש שיגיעו למרפאה ויפנו את המטופל לבית החולים. לשמחתי תוך זמן קצר כבר הגיע לכאן צוות של שלושה פרמדיקים של מד"א, שחיברו את המטופל למוניטור ובתוך דקות הוא כבר היה במיון בבית חולים השרון מקבוצת כללית, שנמצא במרחק כמה מאות מטרים מהמרפאה".
בבית חולים השרון המתין למטופל צוות של המערך הקרדיולוגי, שביצע לו צנתור דחוף ובכך בעצם מנע הידרדרות במצבו והציל את חייו.
"סביר מאוד שהצנתור מנע נזק בשריר הלב", מסכמת מנהלת מרפאת בלפור של כללית, ד"ר אלינה זלוטניקוב, "לשמחתנו, כל שרשרת הטיפול במטופל מרגע הגעתו למרפאה פעלה בצורה מיומנת ומקצועית והביאה להצלת חייו – פקידת הקבלה במרפאה, רונית אגא, שזיהתה שיש פה צורך דחוף בטיפול, האחות מרים, רופא המשפחה ד"ר פולנסקי ובסופו של דבר גם המנהל האדמיניסטרטיבי רותם שידע להזעיק בדחיפות את מד"א, שבתורם דאגו לזמינות מלאה ומיידית של מערך הצנתורים בבית חולים השרון.
"אנחנו מאחלים למטופל רפואה שלמה ושמחים לעמוד לרשותם של מטופלי כללית המגיעים למרפאתנו לכל צורך ועניין".
"כבר משעות הבוקר הרגשתי כאבים בחזה בחלק העליון. למרות זאת יצאתי מהקריות למשרדי החברה שאני עובד בה בפתח תקוה ומשם הייתי אמור לצאת לעבודה נוספת באזור מודיעין", משחזר המטופל.
"בעודי במשרד הרגשתי שהכאבים הולכים ומתחזקים, עם הקרנות לכיוון הידיים. עשיתי בדיקת לחץ דם באמצעות מד שהיה במשרדים ויצאה תוצאה גבוהה מאוד. מיד שאלתי את הסמ"נכלית איפה יש קופת חולים הכי קרוב, הצמידו לי נהג וטסנו בשיא המהירות למרפאה".
על הביקור במרפאת בלפור של כללית מספר המטופל: "קיבלתי יחס מאוד טוב מכל הצוות שטיפל בי. קיבלו אותי בלי תור, ישר התחילו לטפל בי, להתייחס אליי.. אם הייתי מגיע למקום אחר, לא בטוח שהייתי מקבל יחס כזה מקצועי בכזו מהירות. אני מודה לצוות המרפאה של כללית ולצוות של בית חולים השרון שעשו לי מהר מאוד אק"ג וצנתור. היה יחס מעל המצופה".