האם רכבי הטיאוט שפועלים בשירות העירייה גורמים נזק לכלי רכב החונים בצד הדרך? כך נטען על ידי תושב העיר שלדבריו הבחין בעובד ניקיון מעביר את צינור ניקוי המדרכה על גבי הרכבים וגורם להם לשריטות. לטענתו לפני כשבועיים רכבו ניזוק בפעם השניה כתוצאה מהתנהלות דומה.
2 צפייה בגלריה
עובד הניקיון מעביר את הצינור
עובד הניקיון מעביר את הצינור
עובד הניקיון מעביר את הצינור
(צילום: פרטי)
התושב טוען כי לפני כשבועיים, בזמן שרכבו חנה ברחוב חפץ חיים, הוא הבחין בעובד ניקיון הולך עם הצינור שמתחבר לרכב הטיאוט כשהוא מעביר אותו על גבי הכלי הרכב החונים, שם גם חנה רכבו. "הם גורמים נזק לרכבים", אומר התושב. "לרכב שלי נגרמו שריטות בכנף צד שמאל ומתחת לפנס האחורי, ויש אזור שהצבע ירד. זו פעם שניה שזה קורה עם הרכב שלי כשבפעם הקודמת השתפשף מכסה המנוע וגג הרכב".
כיצד פעלת כעת?
"הערתי לנהג, הוא לא אמר כלום, ולאחר מכן עזבתי את המקום. באותו יום כבר דיווחתי למוקד העירוני ולאחר מכן פתחתי קריאה בלשכת ראש העירייה, אך לא קיבלתי מענה.
"הם מנסים להתעלם. תושב תמים שבא לרכב שלו ורואה את הנזק, לא יודע ממה זה קרה אם הוא לא מבחין בכך בזמן אמת. השימוש בצינור עם עובד ניקיון שאוחז בו, זה דבר פסול שגורם לנזקים".

2 צפייה בגלריה
הסימנים על הרכב
הסימנים על הרכב
הסימנים על הרכבו של התושב
(צילום: פרטי)

מדוברות העירייה נמסר: "במסגרת מהפכת הניקיון המורגשת בשנים האחרונות בכל רחבי העיר, העירייה מקצה תקציבים בהיקפים חסרי תקדים אשר מאפשרים, בין היתר, גם להגביר את פעילות רכבי הטיאוט באופן ניכר. יצוין כי פעילות זו הוכיחה את יעילותה והיא שמישה כמעט בכל הרשויות בישראל. לצד פעילות הטיאוט, העירייה תגברה את מערך סיירות הניקיון ומצבת כוח האדם בנושא.
קראו גם:
על אף השימוש האינטנסיבי ברכבים אלו, בשנים האחרות התקבלו מספר פניות מועט בגין נזקים שנגרמו כתוצאה מפעילות הטיאוט. התושב המדובר פנה לעירייה לפני מספר חודשים בתלונה דומה, ובמסגרת הטיפול הוא הגיע לסיכום עם הקבלן שמפעיל את רכבי הטיאוט. בימים האחרונים התושב פנה שוב בבקשה לתקן נזק נוסף שנגרם לטענתו מרכב הטיאוט לאחרונה. על כן הנושא ייבחן אל מול הקבלן המפעיל ובהתאם לסבירות והוכחת המקרה".