אלימות בבית המרקחת: מטופל של קופת חולים מכבי תקף מילולית וקרא קריאות על רקע גזעני כלפי צוות בית מרקחת של הקופה ברחוב מנחם בגין בשכונת הדר גנים בפתח תקוה לאור ויכוח על קבלתו בתור. בין היתר אמר "תחזרי לרוסיה, ז...".
לפי דברי אדם שנכח במקום בזמן האירוע שהתרחש בצהרי יום שישי, וכן לטענת קופת החולים, המטופל ביקש לנפק עבורו תרופה כשלא היה ברשותו כרטיס חבר, ולכן ביקש ממנו הרוקח בסניף לפתוח ביקור ללא כרטיס דרך הטלפון הנייד לצורך הזדהות. אלא שאז החל המטופל לתקוף את מנהלת הסניף ויתר הצוות שנכח במקום תוך שהוא מגדף אותם וקורא לעברם קריאות גזעניות.
בין היתר קרא לעבר המנהלת "תחזרי לרוסיה, כ... אמא שלך, ז...", "אם אני עומד כאן, זה התור שלי, את מבינה? ש... שמנה".
בשלב זה אחת מאנשי הצוות ביקשה ממנו לעזוב את המקום כשחבריה מנסים להרגיעו, אך המטופל המשיך בשלו ואמר "עד שאני לא מקבל את התרופות שלי אני לא זז. תנסי אותי...", ובהמשך נשמע אומר "אתם הרוסים נתנו לכם קצת כוח.. חוץ מלהיות ז... לא יודעות כלום".
"פחדתי שיהיה שם רצח", אומר מטופל אחר שנכח במקום. "כל הזמן רואים בחדשות את התקיפות של צוותים רפואיים בבתי חולים אז אמנם זה לא בית חולים אבל גם מקום שמעניק שירות בתחום הרפואה וזה צוות שמשרת נאמנה את הלקוחות. אנשים מאוד אדיבים ובן אדם שהחליט שלא קיבל את מה שרצה או מה שהיה צריך, לא היה רחוק מלהגיע לכדי אלימות של ממש".
1 צפייה בגלריה
הגבר שעורר מהומה
הגבר שעורר מהומה
הגבר שעורר מהומה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
ממכבי שירותי בריאות נמסר: ״אירוע אלימות מילולית כלפי צוות רפואי התרחש הבוקר (ו׳) בבית המרקחת של מכבי פארם בפ״ת. המטופל הגיע עם דרישה לניפוק תרופה ללא כרטיס חבר, ועל כן ביקש ממנו הרוקח בסניף לפתוח ביקור ללא כרטיס דרך הטלפון הנייד, לצורך הזדהות כמתחייב. המטופל החל לצעוק על מנהלת הסניף וצוותה ולהטיח בהם עלבונות וקללות. לאחר מספר דקות הגיעה למקום סיירת האבטחה הרכובה של מכבי, שדיווחה על המקרה למשטרה.
מכבי שירותי בריאות מגנה כל ביטוי אלימות כנגד צוותים רפואיים ובכלל, ומגלה אפס סובלנות לגילויי אלימות מכל סוג שהוא. מכבי פועלת במגוון דרכים כדי להבטיח את ביטחון מטופליה ואת שלום הצוותים הרפואיים שלה הפרוסים מדן ועד אילת.
מכבי מעורבת בפעילות מנע מגוונת, בשיתוף פעולה עם גורמים במשרד הבריאות, בוועדות הכנסת, בעבודה שוטפת עם המשטרה והמשרד לביטחון פנים ובעבודה מקומית עם השיטור הקהילתי. מכבי קוראת למערכות האכיפה לנקוט ביד קשה על מנת למגר את התופעה הפסולה של אלימות כלפי צוותים רפואיים. מכבי תמשיך לעמוד לצד כלל צוותי הרפואה שלה שפועלים לילות כימים למען בריאות הציבור״.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה