לפני למעלה משנתיים איבדה תהילה סבג מפתח תקוה צמיד בן 130 שנה ובעל ערך סנטימנטלי רב. לאחר שחיפשה אותו בכל דרך אפשרית, הוא אותר בשבוע שעבר על ידי בן זוגה לשעבר בחיפה, כשרוכל הגיע למוסך שבו שהה והציע לו לרכוש דבר מה מבין שלל התכשיטים והשעונים שנשא.
1 צפייה בגלריה
תהילה סבג והצמיד שאבד
תהילה סבג והצמיד שאבד
תהילה סבג והצמיד שאבד
(צילום: תהילה סבג)
תהילה איבדה את הצמיד לפני שנתיים בעת שרכבה על אופניה באזור צומת סגולה. מדובר בצמיד שיוצר על ידי סבא רבא שלה, שבעזרתו הציע נישואין לסבתא רבתא, וזה הוענק לה לבת המצווה על ידי סבתה ריקה.
קראו גם:
"באותו רגע שרכבתי על האופניים שמעתי רעש כלשהו אבל לא ייחסתי לזה חשיבות. רק שחזרתי הבייתה שמתי לב שהצמיד לא עליי", משחזרת תהילה. "זה היה מתסכל מאוד, הרגשתי נורא ובכיתי את נשמתי. הצמיד קישר אותי רגשית לאמא שלי שנפטרה כמה חודשים לפני כן ולסבתא שלי".
מה עשית מאז בניסיון למצוא אותו?
"מה לא עשיתי. תליתי שלטים בכל רחבי העיר, גם במקומות בהם לא הייתי, שאלתי אנשים ברחוב והבטחתי סכום גדול למי שיימצא. לדעתי אין אחד בעיר שלא נחשף לסיפור. בהמשך התקשרתי לרבנים, ניסיתי כל מיני סגולות מיוחדות, התפללתי, שאלתי בקבוצות פייסבוק ובמקביל נסעתי לשווקים שמוכרים בהם ענתיקות ובדקתי אולי מישהו מצא אותו. לפני מספר שבועות החלטתי לשחרר ואמרתי שמי שמצא כנראה היה צריך למצוא אותו.
"בשבוע שעבר, הגרוש שלי שגר בחיפה מתקשר אליי ואומר לי 'את יושבת? הייתי במוסך, פתאום בא אליי אדם שניסה למכור לי דברים. סתם מתוך סקרנות ביקשתי שיראה לי מה יש לו. פתאום מבין כל השעונים והתכשיטים אני רואה את הצמיד שלך'".
מה עבר לך בראש?
"הייתי בטוחה שהוא מסתלבט עליי. בהתחלה הרוכל לא רצה למכור לו את הצמיד, אבל אחר כך הוא שילם עבורו 600 שקלים. לא האמנתי עד הרגע שהוא שלח לי תמונות של הצמיד. באותו רגע רעדתי ובכיתי, הייתי באופוריה מטורפת. באותו יום הוא גם הפתיע אותי ובא אליי הבייתה עם הצמיד. מה שיותר מדהים הוא שהצמיד נמצא בערב האזכרה של סבתא שלי. אנשים ששמעו את הסיפור אמרו שהוא מופרך".
מה את מתכננת לעשות עם הצמיד כרגע? תשמרי עליו יותר?
"עכשיו הצמיד שמור במקום טוב. אני צריכה להביא אותו לנכדה שלי שגם לה יקראו ריקה בעזרת השם, בהנחה והבת שלי תסכים (צוחקת)".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה