זה קורה בימים האחרונים כמעט בכל שכונה בפתח תקוה: יתושים נכנסים אל הבתים ועוקצים את הדיירים, בעיקר ילדים. בבוקר הם מתעוררים עם סימנים אדומים ומגרדים, מה שלא מונע מן המעופפים המעצבנים להגיע שוב בהמוניהם.
1 צפייה בגלריה
עקיצות יתושים יתוש
עקיצות יתושים יתוש
עקיצות יתושים
(צילום המחשה: shutterstock)
תושבים ברחבי פתח תקוה מתלוננים על מתקפת יתושים חריגה יחסית לשנים קודמות שהחלה בימים האחרונים.
"אין ערב ולילה שאני והילדים שלי לא נעקצים", אומר תושבת שכונת שיפר. "למרות שיש לי רשתות בבית הם מצליחים איכשהו לחדור וכמה שאני לא מנסה למגר אותם הם חוזרים שוב ושוב".
קראו גם:
תושב אחר, מכפר אברהם, מספר כי מדובר בתופעה שנמשכת כבר שבועות. "זה התחיל בערך בסוף אפריל ועכשיו נראה שהגיע לשיא. המון יתושים, חלקם גדולים, נמצאים בכל מקום. פשוט סיוט, הילדים נעקצים בטירוף".
תלונות דומות התקבלו משכונות אם המושבות, נוה גן, תקומה, עמישב, רמת ורבר, קריית מטלון ועוד.
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה עושה כל מאמץ כדי למגר את מפגע היתושים במיוחד בתקופה הזו שבה הבעיה נפוצה במיוחד בכל הארץ. לצד ההסברה שהעירייה מקדמת לייבוש מקורות המים העומדים בבתי התושבים, גורמי ההדברה ברשות פועלים לריסוס מקורות המים בשטחים הפתוחים וכן בשטחים המיושבים.
כמו כן, ניתן מענה פרטני לקריאות המתקבלות במוקד העירוני בנושא זה. אנו שבים ומבקשים מהציבור להירתם למאמצי הרשות במניעת המטרד ולהקפיד על ריקון מים מבריכות קטנות, גיגיות, תחתיות עציצים וכו'.