הנה באה: הממשלה אישרה היום (שני) את שני הקווים הראשונים במערכת המטרו העתידית: קו M1S וקו M3. הרשת, שמקודמת על ידי חברת נת"ע, מכילה 4 קווים, אורכה 145 ק"מ ולאורכה 109 תחנות. המערכת צפויה לתת שירות לכ- 2 מיליון איש ביום.
קראו גם:
המטרו הוא רכבת מטרופולינית הנוסעת מתחת לפני הקרקע במנהרות ייעודיות ותוזן באמצעות חשמל. המטרו ייסע בהפרדה מלאה ממערכות תחבורה אחרות, אך ישיק להן בתחנות רבות לאורך המסלול.
קו M1S הוא קו באורך של כ- 45 ק"מ והוא מכיל 31 תחנות. הקו הוא חלק מקו M1 החוצה את המטרופולין מצפון לדרום. תוואי הקו מתחיל בצומת חולון וממשיך לחולון, ראשל"צ ומתפצל לשתי זרועות: זרוע מזרחית- לאורך ראשון לציון באר יעקב, רמלה ולוד וזרוע מערבית לאורך ראשון לציון, נס ציונה ורחובות.
הקו צפוי לשרת את תכנית הפיתוח מע"ר בן צבי, תכנית הפיתוח ח/500 בחולון, קניון עזריאלי בראשל"צ, בית החולים שמיר (אסף הרופא), בית הסוהר כלא איילון, מתחמי המגורים הנרחבים המתוכננים ומוקמים כרגע במקום מחנה צריפין המתפנה, אזור תעשייה פארק המדע בנס ציונה- רחובות, הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, מכון וייצמן, בי"ח קפלן, ומרחב צפון לוד ועוד. לאורכו של הקו מתקדמות כיום תכניות רבות להתחדשות עירונית וציפוף המרקם האורבני כדוגמת בערים לוד, רמלה, חולון וראשל"צ.
קו מטרו M3 הינו קו חצי טבעת המקשר בין קווי המטרו וקווי הסעת המונים אחרים במטרופולין גוש דן, ויוצר מבנה רשת היקפית באורך כולל של כ-39 ק”מ. הקו מחולק לקו ראשי ולשלוחה לנתב”ג. לאורכו ייבנו 25 תחנות.
תוואי קו M3 עובר בבת ים, חולון, אזור, אור יהודה, קריית אונו, פתח תקווה, גבעת שמואל, תל אביב- יפו, רמת השרון, הרצליה, רמת גן. הקו צפוי לשרת מוקדי תעשייה ותעסוקה מרכזיים כגון אזה"ת הרצליה, אזה"ת רמת החייל, אזה"ת קריית אריה וכן בית חולים תל השומר.
שתי התכניות קודמו בוועדה לתשתיות לאומיות במינהל תכנון. שני קווים נוספים (M1N, M2) מצויים עודם בהליך תכנון סטטוטורי מתקדם ויובאו לאישור הממשלה עם סיומו. במקביל לתכנון, נערכת חברת נת"ע להליך הביצוע של הרשת באמצעות מכרזי ענק אשר ישלבו חברות ישראליות ובינלאומיות.
מסלול המטרו ומיקום תחנותיו תוכננו באופן המביא בחשבון מערכות תחבורה נוספות: רכבת ישראל, הרכבת הקלה (דנקל), קווי אוטובוס ועוד. שלושת קווי המטרו במטרופולים תל אביב יפעלו כרכבת תחתית, שתיתן מענה ב-24 רשויות מקומיות שונות מרחובות ועד רעננה.
פרויקט המטרו הוא פרויקט התשתית הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל וצפוי להסתיים עד שנת 2040, קו M3 צפוי להתחיל לפעול בשנת 2032.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה