לפני כחודש הגיע צעיר בן 25 לבית החולים בילינסון שהוא סובל מסימפטומים של דלקת ריאות קשה. במהלך בדיקות שביצע התגלה כי הגורם לכך הוא גוף זר בדמות לשונית של פחית שתיה אותה שאף לפני כשנתיים וחצי ונתקעה בריאה הימנית. בתום הליך רפואי הוצאה הלשונית ובהמשך הצעיר התאושש.
2 צפייה בגלריה
בבדיקה גילו מה גרם למצבו
בבדיקה גילו מה גרם למצבו
בבדיקה גילו מה גרם למצבו
(צילום: דוברות בילינסון)
"הוא הגיע אלינו עם דלקת בריאה הימנית, בשלב שכבר הצטברו מים סביבה", מספר פרופסור מרדכי (מוטי) קרמר, מנהל המערך למחלות ריאה בבית החולים. "הוא אושפז בטיפול נמרץ ונאלצנו להנשים ולהרדים אותו. בבדיקת הסי.טי שערכנו לו ראו שהריאה הימנית נחסמה והתמוטטה וזיהינו גוף זר מנצנץ.
קראו גם:
"בבדיקה נוספת שערך לו ד"ר דרור רוזנגרטן, הוא הבחין בגוף הזר מבצבץ בתוך רקמת בשר פרא שעטפה אותו, שנוצרה כתוצאה מכניסתו. בתום הליך רפואי בו ניקינו את אותה רקמה, שלפנו את הגוף הזר ואז ראינו שמדובר בלשונית של פחית שתיה".
פרופסור קרמר מוסיף כי בתום ההליך הריאה נפתחה ומצבו של הצעיר החל להשתפר. "כשתחקרנו אותו, התברר כי לפני כשנתיים וחצי הוא שיחק עם הלשונית בין שפתיו לאחר שפתח את המשקה וככל הנראה היא חדרה פנימה. לדבריו, הוא קצת השתעל אבל המשיך לחיות עם זה. רק לאחרונה שהתחיל לחוש בסימפטומים של דלקת ריאות הוא פנה לחדר מיון לטיפול".
2 צפייה בגלריה
לשונית הפחית שהוצאה מגופו
לשונית הפחית שהוצאה מגופו
לשונית הפחית שהוצאה מגופו
(צילום: דוברות בילינסון)
עד כמה הופתעתם ששלפתם את הלשונית?
"זו פעם ראשונה שאני רואה לשונית של פחית, אבל הוצאנו הרבה גופים זרים במשך השנים, למשל כתרים של שיניים, סתימות, מברגים שרופאי השיניים משתמשים כדי להכניס שתלים, או מטבע שאני הוצאתי בעצמי.
"אם מישהו בולע גוף זר והוא יורד למערכת העיכול, הוא גם ייצא בסופו של דבר באופן טבעי דרך הצואה, אבל אם זה נכנס לריאות זה נתקע ואין יציאה משם".
עד כמה חמורה סיטואציה כזו?
"אם החולה היה מתעכב עוד שבועיים-חודש זה היה עלול להסתיים עם כריתה של כל הריאה, כי היא הייתה כבר מוגלתית מאוד".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה