במסגרת הפרויקט להקמת התחנה המרכזית החדשה, העירייה החלה היום (ג') בביצוע התאמות בתחנה הקיימת אשר יאפשרו לקלוט אוטובוסים חשמליים כבר בקרוב.
2 צפייה בגלריה
התחנה המרכזית החדשה
התחנה המרכזית החדשה
התחנה המרכזית החדשה
(הדמייה: החברה לפיתוח פ"ת)
מדובר בשלב ראשון לקראת תחילת העבודות להקמת התחנה החדשה במהלך שנה הבאה. בקרוב צפויות להסתיים העבודות להקמת חניון הלילה בסמוך לבית העלמין ירקון, מה שיאפשר לקלוט את האוטובוסים מתוך התחנה המרכזים ולהתחיל בעבודות להקמת התחנה החדשה.
מדובר בשני פרויקטי ענק, כאשר הפתרון להקמת חניון הלילה נולד בשנים האחרונות והוא יאפשר להוציא את פרויקט התחנה המרכזית לפועל לאחר שהיה תקוע שנים רבות.

2 צפייה בגלריה
(אוטובוס בפתח תקוה. צילום ארכיון: ריאן)

בחניון הלילה יהיו כ-230 מקומות חניה לאוטובוסים, מבני נהגים, תחנות שטיפה, תחנות תדלוק וכן הכנות לביצוע מתקני טעינה חשמלית לאוטובוסים חשמליים. עלות פרויקט הקמת חניון הלילה מוערכת בכ-80 מיליון שקל.

קראו גם:

מתחם התחנה המרכזית החדשה יכלול 10 קומות, 70,000 מ"ר, 15,000 מ"ר מסחר, 15,000 מ"ר משרדים, 700 חניות וטרמינל אוטובוסים. מסביב לקומפלקס תוקם ככר גדולה לרווחת המשתמשים בתחבורה הציבורית והמבקרים בה. עלות הקמת התחנה המרכזית החדשה נאמדת בכ-450 מיליון שקל.
הקמת התחנה המרכזית הינו פרויקט ייחודי בישראל, בהובלת עיריית פ"ת, משרד התחבורה והחברה לפיתוח פ"ת והוא צפוי לשנות את המרחב התחבורתי במרכז הארץ ולקדם ולפתח את התחבורה הציבורית בעיר, כשבמקום אחד יפעלו יחדיו מתחם תחבורתי מתקדם וחדשני, טרמינל אוטובוסים והתחנה המזרחית ביותר של הרכבת הקלה.
ראש העיר רמי גרינברג: "היום החל השלב הראשון בחידוש התחנה המרכזית אשר כולל התאמות לאוטובוסים חשמליים. התחנה המרכזית החדשה תהווה אבן דרך נוספת אשר במסגרתה פתח תקוה תרושת היטב ותהיה בעלת נגישות מקסימאלית לתושבי העיר ולעשרות אלפי העובדים המגיעים לאזורי העסקים בעיר מידי יום".