השבוע פרסמה החברה לפיתוח פתח תקוה מכרז לביצוע עבודות עפר ותשתיות להקמת חניון לילה לאוטובוסים בעיר פתח תקוה, המהווה יריית פתיחה להקמת המתחם התחבורתי החדש (התחנה המרכזית החדשה) ברחובות אורלוב-בר כוכבא שהוקמה לראשונה בשנת 1957.
1 צפייה בגלריה
חניון לילה פתח תקוה
חניון לילה פתח תקוה
חניון לילה פתח תקוה
(הדמיה: החברה לפיתוח פ"ת)
בחניון יהיו כ-230 מקומות חניה לאוטובוסים, מבני נהגים, תחנות שטיפה, תחנות תדלוק וכן הכנות לביצוע מתקני טעינה חשמלית לאוטובוסים חשמליים. עם סיום הקמת החניון, יפונו האוטובוסים מהחניונים הקיימים ברחוב החרש, רחוב אורלוב, מסוף ארנס ומרחוב השחם אל חניון הלילה החדש שימוקם צפונית לאצטדיון העירוני שלמה ביטוח ובסמוך לבית העלמין ירקון.
הפרויקט יבוצע במימון משרד התחבורה, בשיתוף עיריית פתח תקווה ובניהול החברה לפיתוח פתח תקווה.
פרויקט הקמת חניון הלילה מוערך בכ-80 מיליון שקלים.
המכרז הנוכחי של עבודות העפר הינו בהיקף של כ- 40 מלש"ח. מיד אחריו יפורסם מכרז חשמל בהיקף של 13 מלש"ח ואחריו מכרז להקמת מבנים, מתקני תדלוק שטיפה וכו'.
העבודות צפויות להיערך 18 חודשים ובסיומן תחל העבודה להקמת המתחם התחבורתי החדש שיכלול 10 קומות, 70,000 מ"ר, 15,000 מ"ר מסחר, 15,000 מ"ר משרדים, 700 חניות וטרמינל אוטובוסים. מסביב לקומפלקס תוקם ככר גדולה לרווחת המשתמשים בתחבורה הציבורית והמבקרים בה.
קראו גם:
הקמת המתחם התחבורתי החדש הינו פרויקט ייחודי בישראל, בהובלת עיריית פ"ת, משרד התחבורה והחברה לפיתוח פ"ת והוא צפוי לשנות את המרחב התחבורתי במרכז הארץ ולקדם ולפתח את התחבורה הציבורית בעיר, כשבמקום אחד יפעלו יחדיו מתחם תחבורתי מתקדם וחדשני, טרמינל אוטובוסים והתחנה המזרחית ביותר של הרכבת הקלה שצפויה להתחיל את פעילותה בסוף השנה הנוכחית.
במסגרת ההסכם המשולש, החברה לפיתוח פתח תקווה קיבלה את הזכויות להקמה, ניהול והפעלה של המתחם כולו למשך 25 שנה, כולל ניהול שטחי המסחר והמשרדים להשכרה, כפרויקט יזמי.
עלות המתחם כולו נאמדת בכ-450 מיליון שקלים. יודגש כאמור כי מדובר בעסקה ייחודית, שטרם בוצעה בעבר בישראל, הכוללת העמדת שטח התחנה המרכזית הישנה שבבעלות העירייה לטובת הפרויקט והסכם חכירה שנחתם במקביל עם משרד התחבורה, כשהביצוע יהיה על ידי החברה לפיתוח פ"ת.
רמי גרינברג, ראש העירייה: "בשנים האחרונות, פתח תקוה מקדמת באופן מואץ את התחבורה הציבורית ותחבורת ההמונים בפרט. לצד הקו האדום של הרכבת הקלה שיחל לפעול כבר בנובמבר הקרוב, אנחנו מקדמים את הקו הסגול, 11 תחנות שבהן יעברו שני קווי מטרו, מתקני תחבורה, נתצ"ים ועשרות קילומטרים של שבילי אופניים.
"קידום התחנה המרכזית החדשה תהווה אבן דרך נוספת אשר במסגרתה פתח תקוה תרושת היטב ותהיה בעלת נגישות מקסימאלית לתושבי העיר ולעשרות אלפי העובדים המגיעים לאזורי העסקים בעיר מידי יום".
לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקוה: "אנו יוצאים לדרך עם פרויקט חניון הלילה המהווה אבן דרך משמעותית להקמת המתחם התחבורתי החדש. החברה מקדמת שורה של מהלכי יזמות פורצי דרך שישדרגו את איכות החיים של תושבי פ"ת. שיתוף הפעולה בפרויקט כזה בין משרד ממשלתי, עירייה ותאגיד עירוני הוא קריטי, יוביל להצלחה ובתקווה יתרחב גם לרשויות ותאגידים נוספים".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה