הבוקר (שלישי) התקיים דיון בעניינן של אורלי דוידוביץ ודניאל לייבוביץ, אם ובתה המואשמות בהתעללות ותקיפה של 12 פעוטות בגן "לולי של אורלי" בפתח תקווה. זוהי הפעם הראשונה מאז התפוצצות הפרשה בינואר 2022 שההורים פגשו את הנאשמות. עם כניסתן לאולם סערו הרוחות, ההורים בכו וצעקו לעברן.
בדיון ביקש עו"ד ארי שמאי, המייצג את אורלי, דחייה בטענה כי לא עבר על כל החומרים ועל הבג"ץ שהוגש ביום ראשון ודורש להחמיר את האישומים נגד השתיים. השופט נענה לבקשתו וקבע המשך דיון ל 5.7.2022.
1 צפייה בגלריה
הנאשמות בבית המשפט לצד ההורים המפגינים
הנאשמות בבית המשפט לצד ההורים המפגינים
הנאשמות בבית המשפט לצד ההורים המפגינים
(צילום: מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך )
קראו גם:
כזכור, כתב האישום שהוגש נגד השתיים על ידי פרקליטות מחוז מרכז, מגולל מאות מקרים בהם השתיים, אשר הפעילו גן שיועד לפעוטות בגילאים שנה עד שלוש, התעללו ותקפו, ביחד ולחוד את הפעוטות אשר היו תחת אחריותן.
ענת לוי מסילתי, אמא לילד בגן: "כבר כמה ימים שהבטן מתהפכת, לראות אותן אחרי כל הזמן הזה. אני ראיתי איך היא בועטת בבן שלי שרק שכב על הרצפה. במה הוא הפריע לה? מדובר בשתי נשים שעשו בילדים שלנו מה שהן רוצות, חוץ מלהגן עליהם. נצטרך לחכות ליולי כדי להבין מה הן טוענות ואילו תירוצים יש להן בכל מה שקשור לפגיעה בילדים".
מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך: "אנחנו מודים לשופט ששמע את עמדת ההורים ונתן הזדמנות לביהמ"ש העליון לדון בעתירה החשובה לתיקון כתב האישום. הגיע הזמן שהפרקליטות תפסיק ללכת על הקל והבטוח ותפעיל את כל הכלים המשפטיים כדי למצוא את מלוא הדין עם מתעללות לכאורה שמעיזות להרים יד על תינוקות ולהטיל אימה במקום שאמור לשמור עליהם".

כאמור, השבוע הוגשה עתירה לבג"צ, באמצעות עו"ד יחזקאל ריינהרץ ממשרד "פריש, שפרבר, ריינהרץ ושות'" בדרישה להוסיף לכתב האישום גם אישום בגין פגיעה נפשית בילדי הגן. בעתירה, תוקפים ההורים את הפרקליטות והמשטרה על אוזלת היד בחקירה והתעלמות מהנזקים הנפשיים שנגרמו לילדים.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה