האם אנחנו בפתחו של מאבק נוסף על שמירת שבת ופתיחת עסקים בעיר ביום המנוחה? השבוע התכנסו רבנים מכל רחבי העיר בראשות הרב הראשי של פתח תקוה, מיכה הלוי, ודנו בפעולות למען חיזוק השבת, כשבקרוב הם צפויים לקרוא לתושבים לקנות רק בעסקים שסגורים בסוף השבוע.
2 צפייה בגלריה
כנס הרבנים
כנס הרבנים
כנס הרבנים
(צילום: פרטי)
בכנס, שנערך באולם בית הכנסת מקור חיים בעיר, דנו הרבנים, ביניהם ראשי ישיבות, רבני שכונות ורבני קהילות, בפרצות חדשות וחמורות לטענתם בחומת השבת בעיר על ידי רשתות מסחריות המקיימות מסחר בשבת, ולעיתים אף תוך הטעיית ציבור הצרכנים ביחס לכשרות.
רבה של פתח תקוה, הרה"ג מיכה הלוי שליט"א אמר בין היתר במהלך הכנס: "התכנסנו כאן כולנו לכבודה של השבת שלצערנו נמצא כעת בביזיון.
"היום יש חילול שבת בפרהסיא גם ביום חול. עצם זה שניתן לכתוב 24/7 זה חילול כבודה של השבת בפרהסיא. אם אנשים יכולים לא להתבייש בזה, לא להצניע את זה מפני הפרהסיא של העיר - עיר ואם בישראל, פתח תקוה שיסודה בהררי קודש, באנשי ירושלים והמשכה אצל מרן הרב הראשי ברוך שמעון סלומון זצ"ל אשר לחם באומץ נגד ביזוי השבת במרחב הציבורי בעיר - הרי שאנחנו כולנו צריכים להוסיף באחריות כלפי הפרהסיא של העיר. במצב כעת השבת מתביישת! עם ישראל מתבייש! אנחנו צריכים להיות נציגים של עם מקדשי שביעי".
2 צפייה בגלריה
כנס הרבנים
כנס הרבנים
כנס הרבנים
(צילום: פרטי)
קראו גם:
בסיום הכנס, החליטו הרבנים על שורת צעדים מעשיים ובראשם יציאה בקריאה מיוחדת שתצא לציבור בימים הקרובים, על ידי כלל רבני העיר, לקחת אחריות על שמירת השבת במרחב הציבורי באמצעות רכישה מחנויות ורשתות שומרות שבת בלבד.
כזכור, בהיסטוריה של העיר ניתן למצוא לא מעט מאבקים סביב נושא שמירת השבת בין גורמים דתיים לחילונים. בין היתר זכורים המאבקים על פתיחת קולנוע היכל המיתולוגי בסופי שבוע ופתיחתם של המרכולים קשת טעמים וטיב טעם בימי המנוחה.
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות העיר פתח תקוה נוהגת בצורה שיוויונית, מכילה ומכבדת כלפי כלל אורחות החיים בעיר- חילונים ודתיים, ותיקים ועולים, מבוגרים וצעירים, כאחד. בניגוד לשנים קודמות בהן חלקים בציבור הרגישו בתחושת אפליה, בשנים האחרונות ניתן יחס שווה ומענה לכל צרכי האוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס העירוני. יצויין כי מבחינת הסטטוס קוו לא נעשה כל שינוי לשום צד או כיוון והמדיניות העירונית שנהוגה היום תקפיד שכך גם ימשך לרווחת כלל התושבים בכל השכונות".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה