כמה מכם חולמים להתעורר בוקר אחד ולגלות על נכסים שהועברו אליכם בירושה מקרוב משפחה שהלך לעולמו? מסתבר שלאחרונה מספר בני משפחה גילו כי ירשו מסבם 20% מנכסים בעיר בשווי מיליונים, לאחר שאלו לא מומשו במסגרת הליך פשיטת רגל שעבר לפני כ- 50 שנה.
1 צפייה בגלריה
זוג דירה דירות בית
זוג דירה דירות בית
התגלו נכסים בשווי מיליונים
(צילום המחשה: shutterstock)
כאמור, השתלשלות האירועים בסיפור יוצא הדופן החלה אי שם בשנות ה-60 של המאה הקודמת, אז סב המשפחה ואחיו היו בעליהם של שני מגרשים צמודים במרכז פתח תקוה.
בשלב כלשהו, במסגרת עסקה נדל"נית הקצה הסב את אחד המגרשים עבור חברת "רסקו" שבנתה עליו בניין ובתמורה קיבל הסב 20 אחוז מהנכסים בו.
אלא שבעיצומו של ההליך, הסב פשט את הרגל והיה משוכנע שכל נכסיו מומשו במסגרת הליכי פשיטת הרגל.
קראו גם:
לפני כשנתיים, ניסתה אחת מיורשיו של הסב את מזלה ופנתה לעו"ד עוז שושן, המתמחה באיתור בעלים היסטוריים של נכסים, בבקשה שיבדוק עבורה האם הסב המנוח, שהיה ידוע בחייו כבעל נכסים רבים לפני שהתמוטט כלכלית, הותיר אחריו רכוש וקרקעות אבודים.
רק לאחרונה, לאחר עבודת חקירה מאומצת, שארכה חודשים רבים וכללה נבירה בארכיונים, בדיקות משפטיות, חקירות פרונטליות, עזרים מתקדמים ועוד, הצליח עו"ד שושן לאתר נכסים הרשומים על שם הסב. בין הנכסים שאותרו: חניות, משרד, מרתף וקומת ביניים באותו בניין מדובר.
לדברי עו"ד שושן, בפשיטת הרגל של הסב מומשו כל הנכסים שנרשמו על שמו, אך אחת מהחברות שברשותו אמנם הוכרזה כחדלת פירעון, אך לא פורקה לעולם. בחלוף השנים נמחקה החברה מהרישומים, ואיש לא ידע על קיומה. כך נוצר מצב, שמספר נכסים שנותרו ברשות החברה, מעולם לא מומשו – ועמדו ריקים ונטושים לאורך עשרות שנים.
עתה נמצאים היורשים בעיצומו של תהליך לרישום הנכסים על שמם, כאשר בסיומו יחליטו האם לנהל אותם או למכור אותם. שוויים של הנכסים נאמד בכמה מיליוני שקלים.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה