הרוקח מבית מרקחת בפתח תקוה, שנחשד בתמיכה בארגון הטרור דעאש, שוחרר. במשטרה חולקים על ההחלטה לשחררו. עלאא תלאווי, עורך דינו של הרוקח: ''עשו לו שיימינג. שיחררו אותו בלי שום תנאי".
2 צפייה בגלריה
בית מרקחת
בית מרקחת
הרוקח חוזר לעבודה בבית המרקחת בפתח תקוה
(צילום: shutterstock)

הכל התחיל בגלל טבעת עם אבן שחורה שעליה כיתוב בערבית "מוחמד שליח האל". הטבעת הזאת הובילה למעצר של רוקח ממזרח ירושלים העובד ברשת פארם מוכרת בפתח תקוה.
"הוא עדיין בהלם, מבוייש ממה שעשו לו. ממש פגוע. השופט שחרר אותו בלי כלום. בושה שככה הגיעו אליו למקום העבודה ועצרו אותו. עשו לו בושות". כך סיפר הבוקר עורך דינו של הרוקח למיינט.
לדבריו, "התברר שזה לא טבעת של דעאש ולא כלום. מישהו הזה. אין שם כלום. הוא חוזר לעבודה". עו"ד תלאווי מספר שהלקוח שלו בהלם כי הוא מרגיש שממש מדברים עליו והלקוחות שלו יודעים על המקרה. לדבריו, "איך עוצרים ככה מישהו בלי לבדוק? הלקוח שלי פגוע. עשו לו שיימינג".
"הרוקח שוחרר בתנאים", מבהיר גורם במשטרה שמספר כי משטרת ישראל קיבלה את כל האישורים לחקירתו של החשוד בהזדהות עם ארגון טרור.
כזכור בתחילת השבוע (שני) עצרה המשטרה רוקח העובד בבית מרקחת בקניון סירקין לאחר שהתקבל דיווח כי העובד, תושב מזרח ירושלים, עונד טבעת שחורה ועליה כיתוב בערבית שלפי החשד מזוהה עם ארגון הטרור דעאש.

2 צפייה בגלריה
בית המשפט בפתח תקוה ניידת משטרה - תמונת פייסבוק
בית המשפט בפתח תקוה ניידת משטרה - תמונת פייסבוק
בית המשפט שחרר את הרוקח
(צילום המחשה: שירות מיינט)

קראו גם:

בעקבות המקרה הוא נעצר והובא לאחר שלושה ימי מעצר לפני שופט בבית המשפט השלום בפתח תקוה, שבחר להאריך את מעצרו ביום אחד. אולם לאחר ערעור שהגיש עורך דינו בבית המשפט המחוזי בלוד, הוחלט לשחרר את הרוקח ולאפשר לו לחזור לעבודה.
זאת ועוד, עם פרסום המקרה געשה הרשת החברתית נוכח מעצרו של הרוקח על סמך כיתוב טבעת. רבים טענו כי בוצעה עבודה רשלנית נוכח העדר תרגום של הכיתוב ומעצרו של אדם רק בשל חשד.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "טרם חקירת החשוד, התקבלו אישורים ואינדיקציות חיוביות מהגורמים הרלוונטיים, כי אכן מדובר בחשד להזדהות עם ארגון טרור ובניגוד לנטען, בוצעה השוואה עם סמל הארגון. אנו חולקים על קביעת בית המשפט באשר לדמיון בין הטבעות וכן באשר ללגיטימיות של הפסוק. החקירה נמשכת במטרה להגיע לחקר האמת".