בשבועות האחרונים עולה כמות התלונות של תושבי פתח תקוה על כך שילדיהם נעקצים בגנים הציבוריים.
2 צפייה בגלריה
(נמלת האש הקטנה. צילום המחשה: shutterstock)

לטענת התושבים, מדובר בפולשת הקטנה מדרום אמריקה - נמלת האש האדומה שלמרות היותה קטנה מאוד, עקיצתה מטרידה וכואבת.
"הילדים חוזרים מגן המשחקים עקוצים וממש סובלים מזה כי זו עקיצה לא רגילה שממש שורפת, במיוחד אם יש כמה אזורים שהילד נעקץ בהם בבת אחת". כך מספרת אמא לילדה בגיל הגן שטוענת שגם בגן דבורה בו לומדת בתה, ילדים חוזרים עקוצים מזה מספר ימים. לטענתה, הגננת מודעת לבעיה וכבר נפתחו מספר פניות בנושא במוקד העירוני אבל הנושא טרם טופל ומי שסובל מזה זה הילדים.
הורה נוסף בגן מספר שמדובר במראה מאוד מטריד במיוחד שאין הרבה דרכים להקל על תחושת הגרד הלא נעימה שנשארת זמן רב לאחר העקיצה. לדבריו, "זה כבר משפיע על החיים שלנו כי בגלל הנמלות האלו אנחנו מוותרים על בילוי של אחרי הצהריין עם הילדים במרחב הציבורי כי גם בגנים ציבוריים יש נמלי אש וגם יתושים. זה ממש לא נעים ואפילו כואב. הילד שלנו מתגרד כבר כמה ימים ומתלונן שממש כואב לו". עוד הוא מוסיף כי, "אמרו לנו לפתוח פנייה. בנושא הדברת מזיקים במוקד העירוני אבל עד שהם יטפלו הילדים שלנו וגם אנחנו נמשיך להיעקץ".

2 צפייה בגלריה
עקיצות יתושים יתוש
עקיצות יתושים יתוש
הילדים חוזרים עקוצים
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

"זה לא משהו חדש הנמלות האלו. זו כבר מכת מדינה. אי אפשר לשבת ליד הברזייה בגן הציבורי בגינת שופר למשל, כי שם זה פשוט מכה של ממש. ממש רואים אותן". כך אומרת תושבת העיר שצילמה את הנמלים ומבקשת להבהיר כי גם בגינות הציבוריות יש נמלות אש והיא נעקצה בעודה יושבת על ספסל בגינה הסמוכה לביתה. לדבריה, "פניתי לעירייה ופתחתי פניה בנושא אבל טרם טיפלו בבעיה".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "מדובר בפניה שנפתחה במהלך הסופ"ש האחרון. הפניה תיבדק ע"י גורמי המקצוע ותטופל בהתאם לצורך".