שימו לב: אם אתם מחזיקים ברשותכם קורקינטים או אופניים חשמליים בפתח תקוה, אתם עלולים לקבל בקרוב קנסות אם לא תפעלו בהתאם לתקנות החדשות.
2 צפייה בגלריה
קורקינט חשמלי
קורקינט חשמלי
קורקינט חשמלי
(צילום המחשה: canva)

לקראת ה-1 באוגוסט, בו תחול חובת רישום קורקינטים ואופניים חשמליים, בעיריית פתח תקוה נערכים לכך וייצאו בימים הקרובים בקמפיין פרסומי בעניין. בנוסף, בתאריך ה-31.7 יתקיים יום מרוכז להתקנת לוחיות זיהוי במכון רישוי מבדק פ"ת ברמת סיב.
התקנות החדשות אושרו למעשה בתחילת השנה בוועדת הכלכלה של הכנסת, זאת לנוכח העלייה התלולה במספר התאונות בהם מעורבים כלים דו גלגליים חשמליים בשנים האחרונות וכן לצורך זיהוים.
לצורך העניין, שנת 2023 הייתה שנת שיא בנפגעים בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים. בשנת זו אושפזו בבתי החולים 805 בני אדם מתאונות אלו, מחציתם מתחת לגיל 20. במסמך שפורסם על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עלה כי 28 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023. בפתח תקוה למשל, אירעו אשתקד 114 תאונות, מהן 11 קשות והשאר קלות.
בעלי האופניים והקורקינטים קיבלו תקופת היערכות של חצי שנה שהחלה בפברואר, על מנת להירשם באתר ולקבל מספר רישוי, להטביע לוחית זיהוי אצל מטביע מורשה ולהתקין אותה על כלי הרכב, ובתחילת אוגוסט כאמור, תחל חובת רישום רכב תחבורה קלה (אופניים וקורקינטים חשמליים) והצמדת לוחית זיהוי לרכב, וכן תבוצע אכיפה כנגד אלו שלא יעשו כן.
במילים אחרות, אם לא תפעלו בהתאם לתקנות החדשות תקבלו קנסות על ידי פקחים ותיאלצו לשלם כסף.

2 צפייה בגלריה
אופניים חשמליים
אופניים חשמליים
אופניים חשמליים
(צילום ארכיון להמחשה: דנה קופל)

קראו גם:

"עיריית פתח תקוה פועלת ביתר שאת לאכיפת עבירות רכיבה ומברכת על קידום התקנה החדשה אשר תחייב את בעלי הכלים להתקין לוחיות זיהוי", נמסר מהעירייה.
"התקנה תסדיר את נושא הרכבים הקלים ותאפשר אכיפה יותר אפקטיבית לטובת שלומם של העוברים בדרכים והרוכבים עצמם. בהתאם לכך, העירייה פרסמה לאחרונה את הוראות התקנה החדשה ובימים הקרובים ייצא קמפיין נוסף אשר ידגיש את החובה להתקין לוחית רישוי באופניים ובקורקינטים חשמליים וכיוצא בזה.
"בנוסף, בתאריך ה-31.7 יתקיים יום מרוכז להתקנת לוחיות זיהוי במכון רישוי מבדק פ"ת – ברח' המגשימים 8. במקום תופעל עמדת הסברה עם סימולטור לרכיבה נכונה מטעם המטה לבטיחות בדרכים בעירייה. טרם ההגעה למכון הרישוי לצורך התקנה הלוחית, יש להירשם באתר משרד התחבורה ולקבל מס' רישוי (חינם), ולהגיע להתקנה עם אישור הרישום, ת.ז והכלי. על פי התקנה, אכיפת לוחיות הזיהוי תתבצע בהתחלה ע"י המשטרה ובהמשך יועברו סמכויות האכיפה של לוחיות הזיהוי גם לפקחי הרשויות המקומיות".