פרידה עצובה: ד"ר טומי שיינפלד, מי שהיה אחד הרופאים המוערכים ביותר בישראל, מומחה למחלות דרכי הנשימה בקרב ילדים ומייסד היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שניידר, הלך אמש (שלישי) לעולמו.
2 צפייה בגלריה
ד"ר טומי שינפלד ז"ל
ד"ר טומי שינפלד ז"ל
ד"ר טומי שינפלד ז"ל
(צילום: גיל לרנר, עמוד הפייסבוק של ביה"ח שניידר)
ד"ר שינפלד, תושב פתח תקוה, החל את דרכו בבית החולים בילינסון בשנות השבעים, ובהמשך עבר גם להתגורר בסמוך אליו. במהלך עבודתו במקום, פתח יחידה מאולתרת בת שתי מיטות והוא החליט שהיא תהפוך ליחידת טיפול נמרץ ילדים. עם הזמן המחלקה התרחבה ובשנת 1992 כשהוקם מרכז שניידר לרפואת ילדים, הוא עבר אליו עם צוותו.
את היחידה ניהל ד"ר שינפלד במשך למעלה משני עשורים, במהלכן אף עמד בראש הצוות שהוביל לחשיפת פרשת "רמדיה".
ד"ר שינפלד טיפל בעשרות אלפי תינוקות, ילדים ובני נוער, במהלך שנות פעילותו הרבות, הציל חיים והעניק איכות חיים לילדים ולמשפחות רבות. הוא היה מרופאי הילדים הבכירים בישראל, קלינאי מחונן ומעורר השראה, שהקדיש את חייו לטיפול בילדים במצבים מסכני חיים, במסירות אינסופית, מקצוענות, מחשבה מקורית ויצירתית.
לאחר שפרש לגמלאות בתחילת שנת 2015, אמר בריאיון מיוחד ל"מיינט פתח תקוה": "איך מסכמים קריירה של ארבעים שנות הצלת חייהם של קרוב למאה אלף ילדים, כשכל ילד הוא עולם ומלואו? עשיתי פחות או יותר את כל מה ששאפתי לעשות והתחושה היא של סיפוק גדול".

2 צפייה בגלריה
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
ייסד את היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שניידר
(צילום: גיל לרנר)

מותו של ד"ר שינפלד הכה בהלם את קרוביו וכן את הוריהם של הילדים הרבים בהם טיפל לאורך השנים. "נקרע לי הלב, זו הרגשת אבדן גדולה", כתבה בכאב ברשת החברתית אם לילד בו טיפל.

קראו גם:

"ד"ר שינפלד היה אדם נהדר שאי אפשר לתאר אותו בכל המלים שבעולם. אדם מקסים עם לב רחב, כל המטופלים שלו הם בשבילו כאדם אחד, מעניק יחס למטופלים שלו ועוזר להם עד שימצא פתרון. התייחס להורים של הילדים עם כל הסבלנות בעולם", סיפרה אחת האמהות, ואם אחרת הוסיפה: "כל כך עצוב. אין ידיים בוטחות, רגישות אנושיות ומלאות חוכמה משלו".
ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים, ספדה לו ואמרה:
"טומי לימד אותי את המורכבות והאתגר בטיפול נמרץ ילדים. ליחידה לטיפול נמרץ ילדים מתנקזים מקרים קשים ומורכבים מאוד מבחינה רפואית ומבחינה נפשית. זה תמיד הרבה מעבר לרפואה, זה איזה אדם את שואפת להיות בנקודות הכי קשות בחייהם של אחרים. טומי היה דמות מעוררת השראה, רופא בחסד, שתמיד איתגר אותי לחשוב בצורה יצירתית, מקורית ולא שבלונית. הוא לימד אותי על החיבור הנכון בין להיות רופאה ללהיות מנהלת והיה מודל לחיקוי עבורי לחיבור נכון בין כל העולמות.
"טומי הציל את חייהם של אינספור ילדים בזכות עקשנות, בזכות ידע, בזכות העזה, ובזכות יכולת לתת להמון אנשים מסביב להרגיש שהוא לוקח אחריות מלאה על החלטות. גם על ההחלטות הקשות ביותר. צוות המחלקה בטיפול נמרץ היה חשוב לו והוא דרש מאתנו את הקשב, היכולת והאכפתיות, שבאה לידי ביטוי בכל פינה בכל מיטה, בכל מקום, כשהדבר האחד והיחיד שהוביל אותו היה המצפן שנקרא – טיפול בילדים. נתגעגע אליו מאד מאד".
ד"ר שינפלד הובא אתמול (שלישי) למנוחות בבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר סבא, ומשפחתו יושבת שבעה ברחוב נקאש 6 בפתח תקוה. יהי זכרו ברוך.