אלימות לעיני הילדות: הורים לתלמידות בית הספר בית יעקב שברחוב צה"ל התעמתו עם נהג הסעות אל מול עיניהן של התלמידות הצעירות.

העימות בכפר אברהם

זאת על רקע טענותיהם להתנהלות בעייתית מצידו. מנגד, מנהל חברת ההסעות גיבה את הנהג וטען כי אחד ההורים תקף אותו.
ההורים טוענים כי חברת ההסעות עצמה, שהינה פרטית ואינה קשורה לעירייה, לא מתפקדת כנדרש בכך שאינה מתאימה את כמות האוטובוסים לכמות התלמידות שרשומות להסעה, מה שמביא את הנהגים להעלות כמות תלמידות מעל המותר.
אלא שלטענתם, התנהלותו של אותו נהג בעייתית אף יותר בכך שהוא נוסע באופן לא בטיחותי כשבין היתר הוא מתחיל את נסיעתו לפני סגירת הדלתות כשחלק מהתלמידות עודן עומדות במדרגות האוטובוס.
עוד טוענים ההורים כי הנהג "עושה כרצונו" - מגיע באיחור, מוריד בנות שלא בתחנות שנקבעו מראש ועוצר בפתאומיות באופן שגורם לנפילתן של בנות.

1 צפייה בגלריה
העימות בכפר אברהם
העימות בכפר אברהם
העימות בכפר אברהם
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

"אני מרגישה שהבנות שלנו מופקרות", אומרת אחת האימהות. "כל אחד מטיל את האחריות על האחר ומהראשון בספטמבר אנחנו מנסים למצוא פתרון. אותו נהג ספציפי מתנהג מתחת לכל ביקורת. הבנות מפחדות לעלות להסעה איתו".
אב אחר הוסיף: "אפילו כשמובילים בעלי חיים יש צורה מסויימת, על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדות. זו הפקרות אחת מוחלטת. העירייה מנסה לעזור אבל מעבר לכך מפנים אותנו מאחד לשני, וכרגע המצב הוא בלאגן אחד גדול".
נקודת הרתיחה במתיחות שבין ההורים לבין חברת ההסעות בכלל ואותו נהג בפרט, הגיעה הבוקר (שני) כאמור, כשהוא הגיע לתחנה שברחוב הרב הרצוג הסמוך לכפר אברהם.
בסרטון שהופץ בקבוצות ווטסאפ שונות נראה אחד ההורים נאבק בנהג שבשלב כלשהו נפל לרצפה תוך שהאב מגדף אותו ואומר לעברו :"נוגע בבנות?".
קראו גם:
בשלב זה, נראו הורים אחרים מפרידים בין השניים ולאחר מכן נכנס הנהג לאוטובוס ועזב את המקום. האירוע המדובר התרחש אל מול עיניהן של הילדות, רובן בכיתות ד'-ח' וחלקן פרצו בבכי.
"הייתי בתחנה, והבנות לא רצו לעלות", מספר אחד ההורים שנכח במקום. "בשלב מסוים אחד ההורים ניגש לדבר עם הנהג ודרש ממנו לחדול מהתנהלותו אחרי שמספר בנות התלוננו שהוא דחף אותן. לאחר מכן הנהג ירד מהאוטובוס, דחף אותו, וכשהגיעו הורים נוספים נהיה אקשן אחד גדול".
אל מול גרסה זו, מנהל חברת ההסעות טוען כי מי שהתחיל את המגע הפיזי היה אחד ההורים.
"נכון, היו דין ודברים בין הנהג לאחד ההורים והם צעקו אחד על השני", הוא אומר. "אחרי זמן קצר עלה הנהג לאוטובוס כדי להתחיל בנסיעה, אלא שאז עלה אחד ההורים אחריו, נתן לו אגרוף והוריד אותו בחזרה לכביש עד שהורים אחרים הפרידו ביניהם. לפי מה שהנהג אמר הוא לא נגע בבנות ולא באבא".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "בשונה מבתי הספר הממלכתיים שבהם העירייה מפעילה את מערך ההסעות, בית הספר המדובר מפעיל מערך הסעות עצמאי דרך 'קרן ההסעות'. חשוב להבין כי בית הספר המדובר, כמו מוסדות פרטיים אחרים, דורש להפעיל את המוסד באופן עצמאי - ללא התערבות העירייה - מהסיבות שלו.
"יחד עם זאת, מתוך ניסיון לסייע להורים בנושא זה, גורמי הרשות פנו לחברת ההסעות ולגורמים הרלוונטיים המפעילים את ההסעות, בדרישה שיתקנו את המצב הקיים. ההורים מבקשים את התערבות העירייה רק כאשר קורית התקלה ובהתאם העירייה תנסה לסייע ככל יכולתה, על אף שהיא אינה המעסיקה של חברת ההסעות. יצויין כי העירייה הציעה להקים שלוחה של בית יעקב בכפר אברהם כדי לייתר את מערך ההסעות וההורים סרבו. בנוסף, העירייה בונה עבור בית הספר אגפים נוספים, שיתנו מענה להיקף התלמידות. על כן, ניתן להבין כי בשנים האחרונות העירייה פועלת כדי לשדרג את המצב הקיים ולקדם פתרונות אלטרנטיביים שיטיבו עם התלמידות. הכל נעשה בשיתוף ההורים והמוסד".
מחברת ההסעות נמסר בתגובה: "מספר הרכבים המופעלים הם בהתאם להזמנה שניתנה על ידי בית הספר והבתאם למספר הבנות שזכאיות להסעה. חוסר המקום נובע מהסתננות של בנות להסעות שאינן זכאיות להסעה.
"בנוסף, בתחנה ברחוב הרצוג עוברים שלוש אוטובוסים. הבנות עולות לאוטובוס הראשון שמגיע ולא מוכנות להמתין לאוטובוסים הנוספים, ובחזור הן רוצות לעלות לאוטובוס הנוסע ישר לתחנה זו ולא לאוטובוס העובר בתחנות נוספות.
"לאחר פניית ההורים בשבוע שעבר כי הנהג בולם בכוונה, זומן הנהג לברור על ידי קצינת הבטיחות שבדקה את האירוע. מהבדיקה עולה כי במהלך הנסיעה רכב פרטי חתך את הנהג האוטובוס בצורה מסוכנת ולכן הנהג נאלץ לבלום בלימת חירום.
"ובנוסף אוטובוס של תחבורה ציבורית יצא מתחנה ללא מתן זכות קדימה ופעם נוספת הנהג נאלץ לבלום בלימת חרום.
"לגבי הטענה כי הנהג נסע עם דלת פתוחה הנהג הגיע לתחנה ברחוב הרצוג כאשר האוטובוס התמלא על מנת ולמנוע סגירת הדלת על הבנות, התרחק הנהג מהתחנה ובטרם תחילת הנסיעה סגר את דלת האוטובוס. התופעה רווחת בעיקר בתחנה ברחוב הרצוג שבה הבנות לא נשמעות להוראות הנהגים.
היום בבוקר הגיע נהג האוטובוס לתחנה ברחוב הרצוג תוך כדי עליית הבנות לאוטובוס פנה אחד ההורים לנהג מבעד לחלון הנהג והחל לצעוק על הנהג ולדרושו להתנהג בכבוד לבנות, הנהג ירד מהאוטובוס בכדי ללבן את בקשות ההורה.
"לאחר מכן עלה חזרה למושב הנהג ובטרם החל לנסוע עלה לאוטובוס הורה אחר החל להכות את הנהג באגרופים בפנים ושבר לו את המשקפיים, לאחר מכן חנק את הנהג וגרר אותו מכסא הנהג עד לרחוב. הנהג ניצל הודות לאחד ההורים אשר הפריד בין הנהג לתוקף.
מיד עם הפרדת ההורים עלה הנהג לאוטובוס וברח מהמקום תוך כדאי שאחד ההורים מרביץ לנהג. הבנות ברחו מהאוטובוס בפאניקה והחלו לבכות מהמקרה. הנהג לא נגע ולא דחף אף ילדה והבנות ברחו מהאוטובוס בעקבות תקיפתו של הנהג על ידי אחד ההורים".