הורים לתלמידי כיתות א' בבית הספר "מורשה (בנים)" טוענים: צחנה נוראית ותחזוקה ירודה בתאי השירותים גורמים לילדינו להתאפק מלעשות את צרכיהם. "מזכיר את התחנה המרכזית הישנה בתל אביב", אומרת אחת האימהות.
2 צפייה בגלריה
מצב השירותים בית ספר מורשה
מצב השירותים בית ספר מורשה
מצב השירותים בית ספר מורשה
(צילום: באדיבות ההורים)
לטענת ההורים, מאז תחילת שנת הלימודים, שירותי הילדים אינם מתוחזקים, מלאים בניירות זרוקים, שתן על הרצפה ובעיקר נודף מהם ריח רע מאוד. עד הם טוענים כי מנהלת בית הספר הודתה בפניהם כי קיימת בעיה וכן כי שיפוץ שהייתה אמורה העירייה לעשות במקום בחודשי הקיץ לא קרה בסופו של דבר. "המנהלת אף אמרה שבשבוע שעבר הגיע גורם בכיר מאגף התחזוקה בעירייה ולטענתו הקרמיקה ספוגה בשתן", מציין אב מבית הספר.
"אם השירותים של המורות היה כך, זה לא היה עובר לסדר היום", אומרת בכעס אחת האימהות. "מדובר על שירותים שמיועדים ל-5 כיתות א' , שזה קרוב ל 150 ילדים. זה מטורף, מדובר פה בבריאות של הילדים שלנו. נכנסתי יום אחד למבנה ולאזור הכיתות, אבל אי אפשר היה להתקרב לשירותים מרוב הריח הנורא.
"אני לא מאשימה את המנהלת אבל היא מפנה אותנו לעירייה. מה שמפריע לי זה שרמי בא לכל אירוע אז למה הוא לא ניגש לכאן לבדוק? אם הוא נותן הוראה הסיפור הזה נגמר ברגע".

2 צפייה בגלריה
מצב השירותים בית ספר מורשה
מצב השירותים בית ספר מורשה
מצב השירותים בית ספר מורשה
(צילום: באדיבות ההורים)

אם אחרת מוסיפה: "באתי באחד הימים לקחת את הילד שלי אחרי הצהרון וראיתי שהוא ממש מתאפק. ביקשתי שיילך לשירותים ואז הוא אמר שהוא לא מסוגל כי השירותים מטונפים. התקרבתי לשם והצחנה הייתה בלתי נסבלת".
מהנהגת הורי מורשה בנים נמסר: "בשבוע וחצי האחרונים מיום תחילת הלימודים כולנו עסוקים בדבר אחד חשוב והוא ניקיון בית הספר. לצערנו המנקה הקבועה שהועסקה אצלנו בשנים האחרונות עברה לבית ספר אחר בעיר, ולכן היה קושי למצוא מנקה חדשה שתשתלב באופן קבוע, חרף הניסיונות של העירייה בשליחת עובדי ניקיון כאלה ואחרים.
"לאור זאת אנחנו בקשר רציף עם נציגי העירייה אשר מסייעים לנו רבות לפתור את הנושא, ואף עזבו את עיסוקם והגיעו לסיורים בבית הספר, בחנו את המצב ואף שלחו צוות ניקיון מיוחד.
"ביום חמישי האחרון אף הוחלפו כ-20 מושבי אסלה וביום ראשון בוצע ניקיון בקיטור על ידי צוות מקצועי עד השעות הקטנות של הלילה. בנוסף עלתה שוב בדיקת היתכנות לשיפוץ מבני השירותים באחזקת מבנים בעיירה.
"שום גורם עירוני איננו מתנער ממצב השירותים, הנהלת בית הספר בראשות אתי בר לב והנהגת ההורים והורי בית הספר מעודכנים בנעשה בשוטף. הודעה מסוג זה שפורסמה לא רק שאיננה מועילה אלא היא משחירה את בית הספר ופוגעת בשמו הטוב, פוגעת בצוות העירייה שסייע לנו בימים האחרונים, פוגעת בהנהלת בית הספר ובכל מי שפועל ימים כלילות לרווחת ילדינו. הנזק של כתבה מסוג זה הוא רב ומבטל את כל הישגיו והצלחות בית הספר לאורך השנים.
"כוועד אנחנו נמשיך לדרוש ניקיון הולם אבל נבקש גם להדגיש שהאחריות למצב גם מוטלת עלינו כהורים, כבר נתקלנו במהלך השבועיים האחרונים בילדים שעשו את הצרכים שלהם לא באסלה (ואני עדינה), סתמו שירותים עם נייר טוולאט וגרמו להצפות בכך שפתחו את הברזים והשאירו אותם זורמים.
"לצערי, הגורמים האחראים לפרסום הכתבה לא ידועים ואין לנו אלא להתנצל בשם הורי בית הספר לכל מי שנפגע מהדברים ואנו קוראים כאן להתגייס יחד לרווחת כל ילדי בית הספר".
קראו גם:
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "בהמשך להערות ההורים התקיימה בשבוע שעבר פגישה נוספת בין הגורמים האמונים על תחזוקת מוסדות החינוך במינהל החינוך לבין חברת הניקיון והנהלים חודדו. מבדיקה של המקום לקראת סוף השבוע – נראה כי אכן חל שיפור. בדיקה כזו תתבצע גם בימים ובשבועות הקרובים. לעניין השיפוץ – הנושא בבחינה".