הבוקר (יום א') לפני השעה 5:00, פתח צה"ל במתקפה נגד יעדים שמהם חיזבאללה התכוון לשגר טילים לעבר אזור המרכז. בעקבות כך ירה ארגון הטרור מאוד טילים, בינתיים על אזור הצפון בלבד, והוחלט על שינוי הנחיות פיקוד העורף מגוש דן וצפונה.
2 צפייה בגלריה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
(צילום: דובר צה"ל)

בעקבות האירועים, פירסם הבוקר ראש העיר רמי גרינברג הודעה מיוחדת לתושבים, שבה נאמר: "לאור ההתפתחות הבטחונית בצפון הארץ, הורתי על פתיחה נרחבת של כל המקלטים בעיר. כמו כן כל מכלולי ורובעי החרום העירונים נכנסים למוכנות גבוהה למתן מענה בשעת הצורך.
"בעקבות תקיפות צה״ל בלבנון אנו נערכים לכל תרחיש ופועלים עפ״י הנחיות פיקוד העורף. לאור המצב, חלו שינויים בהנחיות פיקוד העורף על העיר פתח תקווה הנמצאת במרחב דן:
  • התקהלויות בחוץ עד 30 איש, ובמקומות סגורים עד 300 איש
  • עיריית פתח תקוה פתחה את כלל המקלטים הציבוריים
  • גן החי לא ייפתח היום
  • אנו מבקשים מהציבור לגלות עירנות, ולפעול על פי ההנחיות בעת קבלת התרעה.

2 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
הנחיות פיקוד העורף השתנו
(צילום מסך: אתר פיקוד העורף)

גרינברג הוסיף: "זכרו, לרשותכם דקה וחצי להגיע למרחב הכי מוגן שיש - ממ"ד, מקלט, חדר מדרגות פנימי או חדר פנימי בבית ללא חלונות וחרסינות. ️חשוב להתקין את יישומון פיקוד העורף במכשירכם, ולוודא שאתם וקרוביכם יודעים היכן המרחב הכי מוגן שיש עבורכם בעת קבלת התרעה.
"עיריית פתח תקוה וכלל הצוותים ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. המשיכו להקפיד על הנחיות פיקוד העורף אלו הן הנחיות מצילות חיים. אנחנו נמשיך לעדכן על כל שינוי בהנחיות".

קראו גם:

בכל שאלה או בעיה ניתן לפנות למוקד 106 של עיריית פתח תקוה הפועל 24/7.