תקדים היסטורי: לראשונה נתנה עיריית פתח תקוה היתר לפתוח בר בימים בערבי שישי ובמהלך השבת.
2 צפייה בגלריה
שי קוריאט ב"בירז"
שי קוריאט ב"בירז"
שי קוריאט ב"בירז"
(צילום: עידן גור)

אם אתם מחפשים איפה לשתות בירה בשישי שבת בעיר פתח תקוה, תכירו את BeerZ. זהו המקום היחיד במרכז העיר שנפתח לראשונה בערבי שישי, ומושך אליו בליינים שבאים לפרגן לחייל המילואים שכמעט וסגר את העסק בעקבות המלחמה.
שי קוריאט (31), דמות מוכרת בחיי הלילה בעיר פתח תקוה, הקים לפני חמש שנים את ה-BeerZ (בירז), בר מגניב וייחודי ברחוב פרומקין 15 במרכז העיר, המגיש בירות מיוחדות מכל העולם.
לפני שבועיים וקצת, קוריאט יצר תקדים, לאחר שהחליט לפתוח את דלתות הבר גם בערבי יום שישי, הודות לאישור ייחודי מעיריית פתח תקוה שאישרה באופן פרטני למספר עסקים חיוביים בעיר לפתוח גם בסוף השבוע.
"הודות לאישור הזה אני יכול לפתוח גם בערבי שישי ושבת מהשעה שש בערב ועד חצות, ואני מודה שאני גאה להגיד שאני הבר היחידי במרכז העיר שיכול לעשות את זה כרגע בעיר פתח תקוה'', מספר לנו בגאווה שי, חייל מילואים שחזר משני סבבי מילואים בדרום. לדבריו, ''היתרון בבר במרכז העיר זה שאפשר להגיע אליו ברגל, לשתות בירה ולא לחפש מקומות רחוקים בשביל לבלות".
הופתעת מהאישור שקיבלת?
"האמת שכן. כי יש ליד הבר שלי גם בתי כנסת שממש קרובים, ויש בעיר הזו גם לא מעט שומרי שבת. אבל העובדה שזה מצליח ואנשים מקבלים את זה, זה הוכחה לדו קיום. שאפשר לחיות ביחד ולהתחשב אחד בשני. אנשים ממש מפרגנים, והתגובות של כולם חיוביות".

המבלים מצביעים ברגליים


ואכן, במרחק של מאתיים מטר לערך ממוקם בית הכנסת אוהל ישראל, מה שלא מונע מהמבלים להצביע ברגליים ולהגיע לפרגן למקום שכמעט ונסגר בחודשים הראשונים של המלחמה. "יש בתי כנסת לידי וזה בסדר, זוהי ההוכחה שאפשר לנהל עסק ליד בית כנסת. אפשר לפתוח מקומות בילוי במרכז העיר זה לא אמור לסתור אלד את השני", הוא מבהיר.
"שירתתי בחיל תותחנים ונקראתי למילואים לשני סבבים, מה-7/10 עד סוף פברואר, ולסבב נוסף מסוף מאי ועד אמצע יולי בדרום", מספר שי אשר חושף כי ''בנוסף לזה שהשארתי בבית אישה וילד קטן, העסק ספג בסבב הראשון של המילואים מכה שלא האמנתי שאני אשרוד אותה''.

2 צפייה בגלריה
שי קוריאט ב"בירז"
שי קוריאט ב"בירז"
שי קוריאט ב"בירז"
(צילום: פרטי)

קראו גם:

לדבריו, בחודש ינואר הוא כמעט וסגר את המקום בגלל שבשל המילואים הוא לא היה במקום. '"ברגע שהלכתי למילואים העסק קרס, לא יכולתי לעבוד כי הייתי במילואים וסגרנו לקהל אבל עשינו משלוחים בשביל לשרוד. אבל זה לא ממש עזר כי עסק צריך את הבעלים לתפעל אותו. ממש נכנסתי לחובות וחשבתי אפילו לסגור, אבל הנה עכשיו הדברים קיבלו תפנית חיובית כי באמת שלא האמנתי שבעירייה יסכימו לתת לעסקים בעיר לפתוח גם בשישי שבת.
"אבל הנה לפני שבועיים קיבלתי הודעה מהאחראית על הפרוייקטים של העיריה, שאמרה לי, שאני כעסק חיובי יכול לפתוח בשישי בערב במרכז העיר. אני חושב שאני הבר היחיד שקיבל אישור לעשות את זה אחרי חמש וחצי שנים שהמקום עובד שאנחנו פותחים בשישי. זה תקדים בעיר ואני גאה להיות הראשון לפתוח בשישי ושבת כל השבוע 7 ימים בשבוע".
ואיך הקהל מגיב?
"הקהל מגיב ברגליים. חלק מהקהל ממש התרגש עבור העסק ועבורי. עכשיו אני עסוק בלהחזיר את כל מה שאיבדתי בתקופת המילואים, את הלקוחות ואת ההפסדים של החודשים של המלחמה כי למרות הכספים שקיבלתי מהמדינה כפיצויים לעסק, זה לא ממש הספיק למשהו, ולא מייצג אפילו חצי של מה שאני הפסדתי. מהרגע שפתחנו הגיעו הרבה אנשים. זה מחמם את הלב".