"אנחנו בעיקר בהלם מכל הסיטואציה, אף אחד לא חשב שנהיה חלק מהסטטיסטיקה וניתקל בהתנהלות כזו", כך אומר בעצב אב מגן השייך לרשת "אמונה" בפתח תקוה שבו נעצרה סייעת בשבוע שעבר בחשד לתקיפת פעוטות. היום (חמישי) אמור להתקיים דיון נוסף בהארכת מעצרה.
1 צפייה בגלריה
ילד בוכה - תמונה מותאמת פייסבוק
ילד בוכה - תמונה מותאמת פייסבוק
ילד בוכה
(צילום המחשה: shutterstock)
כזכור, ביום רביעי שעבר נעצרה סייעת בגן ילדים בעיר בחשד לתקיפת פעוטות כאשר לפי המשטרה "על פי מיצוי ראיות מחומרי התיעוד בגן, חקירת החשודה ואיסוף עדויות מהורים רבים שהגישו תלונה, עלה הצורך בהמשך מעצרה" שבינתיים הוארך מעת לעת עד היום.
עוד נמסר מהמשטרה בימים האחרונים כי "מדובר בחקירה מורכבת ורגישה המנוהלת באינטנסיביות ובעדיפות עליונה, בהתאם למדיניות האכיפה חסרת הפשרות של מפקד המחוז, בתיקים בהם קיים חשד לפגיעה בחסרי ישע".
בשיחה עם מיינט פתח תקוה סיפר אב מהגן כי "ביום רביעי בו היא נעצרה, קיבלנו הודעה בווטסאפ ממנהלת המעון שיש חקירה נגד אחת מנשות הצוות. מאחר ויש מספר קבוצות במעון, רק לאחר הפרסום בתקשורת הבנו שזו הסייעת בקבוצה של הבת שלנו".
מה עובר בראש באותו רגע?
"הלם. אתה מרגיש שכל טיפת אמון שיש לך בבני אדם נהרס. נכון להיום, אני לא סומך על אף אחד. לא רק שזה הורס את הביטחון העצמי של הילדים, זה פוגע גם בהורים".
מה בעצם הוביל למעצרה?
"זה התחיל מזה שמשפחה מקבוצה אחרת חשדה במשהו, המשטרה פתחה בחקירה, פתחה מצלמות ואז הם ראו שבקבוצה שבה נמצאת הבת שלי הסייעת פועלת באופן לא תקין".
קראו גם:
מה אתם יודעים שהיה שם כרגע?
"לפי הידוע לנו בינתיים, היו הטחות, סטירות ומשיכות. נאמר לנו שזה לא ברמה של כרמל מעודה אבל יש דברים שלא אמורים לקרות".
בדיעבד, היו סימנים מוקדמים?
"היו כמה פעמים שהילדה חזרה עם שריטות מוזרות, סימנים על הגב וטיטול מלוכלך ואשתי תמיד חשדה שמשהו קורה ורצתה לשים מכשיר הקלטה. אני זה שתמיד הרגיע ואמר 'תקשיבי, הכל טוב. זה ילדים, הם משחקים ועושים שטויות. הכל בסדר, זה מעון מפוקח'. דווקא בגלל האירועים האלו רצינו מאוד להגיע למעון בפיקוח".
ניסיתם לשאול את הנהלת המעון לגבי ההתנהלות?
"אשתי שאלה את הגננת ואת המנהלת והן אמרו שהכל בסדר. המנהלת של המעון אמרה לה שאנחנו הורים צעירים, ואולי לחוצים יתר על המידה. היא הוסיפה שהכל בסדר ושהיא בודקת. ואז כשהפרשה התפוצצה ונפגשנו כל ההורים, פתאום גילינו שלכל הורה הייתה נורה אדומה. כולם הלכו למנהלת הגן שאמרה גם להם 'אל תדאגו, הכל בסדר'. אמרתי לה 'איך לא עשית אחד ועוד אחד והמשכת להאשים את ההורים שהם פרנואידים? איך לא הבנת שאולי יש גננת שעושה דברים אסורים?'. היא טענה להגנתה שלא חשבה על זה. מדובר פה בילדים, אני לא מקבל תשובה כזו".
אתם יודעים אם הבת שלכם הייתה מעורבת באירועים?
"עדיין לא".
עד כמה יושב אצלכם בראש כרגע המקרים של כרמל מעודה, אורלי דוידוביץ ודניאל ליבוביץ?
"המון. עד שאני לא אראה את הסרטון אני מנסה בינתיים להסתמך על מה שהחוקרים אומרים. לפי מה שהבנו, זה לא באותם מימדים אבל עד שלא אראה בעיניים זה לא ירגיע אותי".
איך עוברים עליכם הימים מאז המעצר?
"קשים. בעיקר בגלל חוסר הודאות. אנחנו לא יודעים מה יהיה עם הבת שלנו. לא רק עכשיו, גם שנה הבאה. זה אבסורד. ששמעתי על המקרים האלו בעבר, היה לי בראש תמונה שהמדינה מתערבת וההורים מקבלים תמיכה , הסבר על המצב , אבל בפועל מבחינת המדינה אנחנו באי ודאות, לא יודעים מה הילדים חוו שזה מתסכל ומקווים שיהיה טוב".
מה אתם מתכוונים לעשות כרגע?
"במוצאי שבת אנחנו נפגשים עם רמי גרינברג. נראה ונשמע מה שיש לו לומר, נגיד מה שיש לנו ובמקביל אנחנו מתארגנים לקחת עורך דין שייצג אותנו במטרה להיות מיוצגים באופן הטוב ביותר ומשם נראה מה קורה. אנחנו מצפים גם לתגובה הולמת מהרשת שמפעילה את המעון. הם לא הגיבו, לא לקחו אחריות, ולא נותנים תשובות ומשם נובע התסכול הכי גדול".
מרשת אמונה נמסר בתגובה: הנהלת תנועת אמונה קיבלה בזעזוע הודעה על חשד לאלימות במעון כפר גנים ג' בפתח תקוה. אנו מוקיעים בתוקף כל התנהגות אלימה ולא ראויה במעון, ומדגישים שמטרתנו להעניק לילדינו חום, אהבה וביטחון, כך פעלנו בעבר וכך נמשיך לפעול.
כבר בערב פורים, ברגע שנודע לנו על המעצר, נשלחה הודעה מסודרת לכל ההורים בנושא.
בנוסף, תוך כדי חג הפורים, נערך מפגש בו השתתפו עשרות רבות של הורים מהמעון יחד עם מנהלת האגף לגיל הרך וגורמים מקצועיים נוספים. מפגש נוסף עם ההורים נערך בתחילת השבוע. בימים אלה מתקיימות במעון תצפיות על ידי צוות טיפולי על מנת לזהות התנהגויות חריגות אצל הילדים ועובדת סוציאלית נמצאת במעון לרשות ההורים. זאת בנוסף למפקחת שנמצאת במעון כבר מיום שישי ותהיה נוכחת גם במהלך השבוע כולו.
כל חשד לאלימות שימצא נכון, יטופל בחומרה כולל הפסקת עבודה מיידית. אנו מדגישים כי מדובר באירוע חריג ויש לשמור על כבודן של אלפי מטפלות שמטפלות במסירות ובאהבה בילדים כבר עשרות שנים.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה