תושבים בנווה גן טוענים כי בחודשים האחרונים הם סובלים מרעש מטוסים שעוברים מעל ראשיהם גם בשעות המנוחה ופוגעים באיכות חייהם. ברשות שדות התעופה אומרים מנגד כי מדובר בגישה מאושרת ורגילה לנחיתה.
1 צפייה בגלריה
מטוס עובר מעל השכונה
מטוס עובר מעל השכונה
מטוס עובר מעל השכונה
(צילום: באדיבות תושבים)
מי שהעלה את הנושא לדיון בקרב התושבים הוא חבר מועצת העיר ותושב השכונה, רועי פן, שפרסם פוסט ברשת החברתית לפני למעלה משבוע בנושא וזכה לתגובות רבות מצד דיירים בשכונה שמצידם פרסמו תמונות וסרטונים של מטוסים חולפי מעל ראשיהם לאורך כל שעות היום, ואף בלילות ("היו מקרים של טיסות סביב חצות") ובסופי שבוע.
"זה פוגע מאוד. מעולם לא עברו מטוסים באזור הזה עד לפני כמה חודשים. אמנם הבית שלנו לא רועד, אבל הרעש בהחלט מפריע , בעיקר בשעות המנוחה", אומר פן. "לא יכול להיות שעל שינויים בבנייה יש לעבור ועדה מקומית, מחוזית וכו' וכשזה נוגע להסטת מטוסים שיעברו מעל בתים של מאות אלפי תושבים לא שואלים אף אחד.
"אם למשל הייתי קונה דירה ביהוד הייתי לוקח בחשבון שזה סמוך לנתב"ג אבל בחרתי לגור בפתח תקוה".
מטוס חוצה את שמי נווה גן - צפו >>>
(צילום באדיבות תושבים)
איך בכל זאת זה קורה?
"מבירור שערכתי הבנתי שלפני כמה שנים הופסקה הפעילות בבסיס חיל האוויר שהיה ליד נתב"ג, ולאחרונה רשות שדות התעופה החלה להשתמש ב"מסלול 21" עבור נחיתות של מטוסים אזרחיים, ועכשיו התחילו להעביר מעלינו ג'מבואים.
קרעו גם >>>
"מישהו פה עשה ניסוי, ועוד עלול לחשוב או להציג בפני מקבלי ההחלטות מצג שווא שהניסוי לכאורה הצליח. עשו את הבדיקות בתקופה שבה כמעט ולא היו מטוסים שנחתו בארץ, בטח שאף אחד לא יתלונן על מטוס אחד שעובר פעם בחודשיים. אבל כשמתחילים להעביר פה שמונה מטוסים בשעה זה כבר מוגזם".
מה אתם מתכוונים לעשות כרגע?
"פניתי לראש העירייה בנושא והוא החל לפעול בעניין. במקביל הצעתי לשתף פעולה עם ערים סמוכות כמו רמת השרון וכפר סבא שלהבנתי סובלות מכך גם כן".
מרשות שדות התעופה נמסר כי "מדובר בגישה מאושרת-רגילה לנחיתה על מסלול 3/0 בגובה של מעל 4000 רגל. לא שונתה כל גישה לנחיתה".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "הנושא מוכר ומטופל באופן משמעותי מול כל הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים. עיריית פתח תקוה פנתה מספר פעמים לרשות שדות התעופה ולשרת התחבורה והשרה להגנת הסביבה להבין מה שונה לאחרונה שמשפיע על נתיבי הטיסה.
"מאחר שהשינויים משפיעים גם על ערים נוספות באזור, בוחנת העירייה אפשרות לחבור אליהם ולהגיש עתירה משותפת באמצעות עו"ד המתמחה בנושא. לא נרפה עד שהמצב יחזור לקדמותו ולרווחת תושבי העיר".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה