החשש מתגובה מהצפון לנוכח האירועים האחרונים הביאה לכדי פרסומים של עדכוני מדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף, מה שהוביל להודעה מטעם העירייה לפיה אין שינוי במדיניות וכי המרחבים המוגנים יהיו פתוחים לתושבים. בפועל, המקלטים עדיין סגורים והתושבים שלהם אין מרחב מוגן בתוך הבניין או הדירה מודאגים נוכח החשש להסלמה.
2 צפייה בגלריה
תלמידים מתרגלים מיגון מטילים כשאין מקלט (למצולמים אין קשר לידיעה)
תלמידים מתרגלים מיגון מטילים כשאין מקלט (למצולמים אין קשר לידיעה)
תלמידים מתרגלים מיגון מטילים כשאין מקלט (למצולמים אין קשר לידיעה)
(צילום ארכיון להמחשה: גדי קבלו)

"ההורים פה בלחץ", מספר תושב העיר. "בכל רגע עלול ליפול עלינו גשם של טילים. מצד אחד לא ידוע מתי תבוא המכה ומאיפה, צפון או דרום. אבל מצד שני העיריה מפרסמת שאין שינוי בהנחיות אבל המקלטים בעיר פתוחים. יש מצב שהם יודעים משהו שאנחנו לא? בנוסף העירייה מתעלמת מהפניות שלנו. בפועל המקלטים סגורים ואם תהיה הסלמה מיידית, לא בטון שיצליחו לפתוח את כולם בזמן".
הורה נוסף מספר שהמקלט ברחוב אסתר המלכה 5 נעול כבר מעל 3 שבועות. "במצב כזה רצוי שיפתחו את המקלט. בעיקר אלו שיש להם שימוש כפל כמו ממ"ד ובית כנסת. בנוסף אני כהורה לילדים בגנים מאוד מודאג כי אין ממ"דים בגני ילדים וגם לא בבתי ספר באזור הדר גנים נטעים. אנחנו מבקשים עשרות פעמים שהנושא יטופל. הבטחון של הילדים חשוב יותר מכל דבר".
תושבת נוספת שבנה לומד בבית ספר שיפר, מספרת כי לומדים במוסד הלימודים מאות תלמידים שחלקם ייאלצו להישאר ללא מרחב מוגן תקני בעת אזעקה בגלל שהמקלט קטן. "זה פשוט לשחק רולטה על הילדים שלנו".

2 צפייה בגלריה
מרחב מוגן מקלט ממ"ד - תמונת פייסבוק
מרחב מוגן מקלט ממ"ד - תמונת פייסבוק
מרחב מוגן
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה פועלת בשנים האחרונות כדי להדביק פער של שנים רבות בנוגע למקלטים בשכונות הוותיקות בעיר. בהתאם לכך, הוקמו עשרות מקלטים עד כה והפעילות בנושא נעשית ללא הפסק, ובהתאם לתכנית לפריסת המקלטים בעיר ובמוסדות החינוך. ככל שיש בעיות נקודתיות, יש לפנות למוקד 106 והנושא ייבדק ויטופל בהתאם לצורך. בהתאם לצרכים ולהנחיות פיקוד העורף ייפתחו מקלטים נוספים. חשוב להקפיד על הנחיות פיקוד העורף, לפיהם, יש לפעול בנוהל 'הכי מוגן שיש' האומר שבמידה ואין מקלט/ממד אליו ניתן להגיע תוך דקה וחצי יש להכנס לחדר פנימי ללא חלונות או לחדר מדרגות בקומה אמצעית".