משפחות להט ובראל מפתח תקוה זכו בפרס הראשון ב"מרוץ לקו האדום" שהתקיים ביום חמישי האחרון בקו האדום של הרכבת הקלה, בתחנות ובאזורים הסמוכים להן.
3 צפייה בגלריה
המרוץ לקו האדום
המרוץ לקו האדום
המרוץ לקו האדום
(צילום: דוברות נת"ע)

בין השעות 10 ל-14 גדשו אלפי משפחות וילדים את התחנות ואת הרכבת, ענו על שאלות טריוויה וביצעו משימות ברוח "המרוץ למיליון" הטלוויזיוני.
חברת נת"ע ו"תבל" מפעילת הקו, הפיקו את המשחק בשיתוף משרד התחבורה, במסגרת חגיגות השנה להפעלת הקו. כוונת המארגנים הייתה להפגיש את הרכבת עם קהלים חדשים ולספק לנוסעים ה"קבועים", חווית נסיעה שונה, עם הילדים בסוף החופש הגדול.

3 צפייה בגלריה
המרוץ לקו האדום
המרוץ לקו האדום
המרוץ לקו האדום
(צילום: דוברות נת"ע)

מרבית המשתתפים הגיעו מהערים שהקו עובר דרכן, אבל לא רק. חלק מה"שחקנים" הגיעו מערים מרוחקות יותר: רעננה, ראשון לציון ואפילו מצפת.
בשעות שבהן התקיים המרוץ התחנות דמו לקייטנה כאשר מאות משפחות ענו על שאלות וחיפשו "מתנדבים" למשימות שיביאו להן את מספר הנקודות הגדול ביותר.
המרוץ התקיים בשני מחזורים של שעה וחצי: 10-11:30 ו-12:30 -14:00 ובסופו, נותרו שתי משפחות שביצעו את מרבית המשימות וענו נכון על מספר השאלות הגדול ביותר – משפחת להט עם האמא אסתי ובנה תומר (10) ומשפחת בראל הכוללת את ההורים ישי וענת ושתי בנותיהם, אלה (12) ורומי (10).

3 צפייה בגלריה
המרוץ לקו האדום
המרוץ לקו האדום
המרוץ לקו האדום
(צילום: דוברות נת"ע)

"ערב לפני נכנסנו לאתר של נת"ע וקראנו קצת על הקו ועל התחנות", סיפרה אסתי להט אחרי הזכייה. לדבריה, תומר קרא בעצמו על ההיסטוריה של הקו וגם על הקוים הבאים (ירוק, סגול).
משפחת בראל נרשמה למשחק יומיים לפני בעקבות המלצה, אבל גם בגלל שאבי המשפחה, ישי, הוא נוסע קבוע בקו האדום ולדבריו, הרכבת שינתה את חייו לטובה וזו הרבה יותר חשוב מהזכייה של המשפחה במקום הראשון. גם משפחת בראל עשתה מחקר מקדים אותו הובילו הבנות אלה ורומי. ענת מספרת שהבנות קראו על התחנות ועל סביבתן ולמדו את מפת התחנות לאורך הקו. "זה מאוד עזר כי היו שאלות על התחנות וגם היה צריך להתמצא כדי לחסוך זמן".

קראו גם:

את הפרס והמדליות העניקו מנכ"ל נת"ע חיים גליק ביחד עם עמירם אוחיון, מנכ"ל חברת תבל. מנכ"ל נת"ע הודה לאלפי המשתתפים שחגגו את יום ההולדת לקו האדום. ואבל גם "למאות אלפי הנוסעים שמשתמשים ברכבת הקלה מדי יום, חוסכים זמן, נהנים מהמזגן והנוחות. מחכים לכם בקו האדום".