ד"ש מאזור עזה: הפעיל החברתי וחבר המועצה אלישיב עמיצור, שהתגייס למילואים, שלח בסוף השבוע דרישת שלום ייחודית לתושבי שכונת הדר גנים בפתח תקוה - והתגובות היו בשמים.
2 צפייה בגלריה
אלישיב עמיצור
אלישיב עמיצור
אלישיב עמיצור
(צילום: פרטי)

עמיצור בן ה-33, תושב שכונת הדר גנים בפתח תקוה, השאיר את אשתו אוראל עם 3 ילדיהם הקטנים (בני שנה, 3 ו-7) והתגייס לתפקיד קרבי בדרום הארץ.
בשישי האחרון הוא שלח דרישת שלום ייחודית (על פגז...) למכריו במרכז ובליל מוצ"ש התראיין בשעת לילה מאוחרת לספר ל'מיינט פתח תקוה' על ההחלטה להתגייס באמצע החיים לחיל השריון ולהיות חלק מהמערך הלוחם.

2 צפייה בגלריה
הברכה של אלישיב עמיצור
הברכה של אלישיב עמיצור
הברכה של אלישיב עמיצור
(צילום: פרטי)

"אני סטודנט למדעי המדינה באוניברסיטה הפתוחה, ומכהן מטעם סיעת התחדשות של ראש העיר רמי גרינברג", מספר עמיצור, שתמונה אחת שלו ובה פגז עם דרישת שלום לתושבים, זכתה למאות לייקים וברכות. לדבריו, ההחלטה להתגייס הגיעה אחרי שבעשרת החודשים האחרונים הוא היה חלק ממספר פרויקטים למען החיילים, אבל הבין שזה לא מספיק והוא חייב להתגייס בעצמו.
"ראיתי מה קרה ב-7 לאוקטובר מיד פעלתי בנושא. שיגעתי את כולם שהם חייבים לעזור להתגייס ולתרום. בנוסף, יום אחרי שמחת תורה הקמתי בפתח תקוה חמ"ל שעסק בעיקר בעזרה לחיילים שהתגייסו. תוך יום קיבלנו מאות פניות מכל רחבי העיר ואחר כך מהארץ כולה ולכן בהמשך הקמנו מערך שלם של הסעות לבסיסים ציוד וגם ארוחות חמות.
"בהמשך הבנו שהעזרה הכי טובה שאנחנו יכולים לעזור כרגע זה בחזית של הבית ולכן הוקמה קבוצת נשות המילואים שמסייעת לנשות המגוייסים בארוחות לשבת, עזרה עם שיעורי בית לילדים, ערבי הפוגה, פינוק לנשות המגויסים ועוד. לשמחתי כל פניה שלי לראש העיר רמי גרינברג בנושא נענתה בחיוב והוא תמך וסייע בכל בקשה. אבל באמת שחשוב לי שיהיה ברור. אני לא חושב שהקרדיט מגיע לי זה לא הפאנץ' של הסיפור פה".
מה זה אומר?
"זה אומר שאני כלום זמן במילואים לעומתם. אני גוייסתי לפני פחות משבועיים, אבל יש איתי פה חברה שטוחנים כבר 200 יום. בשביל זה הלכתי. בשביל זה בחרתי להתגייס, בשביל להרים להם, לכל חיילי המילואים, כי הרגשתי שהם לא מספיק מקבלים הערכה והוקרה. וחשוב מכך, הם נלחמים ומתים עבורנו ולכן אנחנו חייבים להתאחד".

קראו גם:

"כמו טירונות"


ואכן, מזה שבועיים שאלישיב הוא חלק מפלוגת חי"ר בגדוד שריון והוא מודה שהיה לו קשה לחזור למדים ולשירות. "זה הרגיש לי כמו טירונות. אני בדיוק עכשיו עולה לשמירה. זה לא קל".
למה היה חשוב לך להתגייס, לעזוב משפחה, לימודים ועבודה?
"כי הרגשתי חובה. כמה אפשר לשבת ולראות הכל מהצד. ואני אומר את זה, בתור אחד שבחר להתגייס בתקופה סופר סופר לחוצה. משהו בפנים לא נתן לי מנוח".
ואיך היו התגובות?
"מפרגנות. אגב, ברגע שסיפרתי לתושבים שאני הולך למילואים כתבו בקבוצה של נשות המגויסים שהקמתי שעכשיו אני חייב לצרף את אישתי לקבוצה... ובאמת נשות המגוייסים הם לוחמות בזירה לא פחות חשובה מהחיילים שלנו. הכל עליהן. גם אשתי. היא פשוט לביאה אמיתית. הכל עליה - בית, עבודה, ילדים, קריירה... אני גאה בה ובהן (נשות המילואים) מאוד. בזכותן הבעלים שלהם יכולים להגן על המדינה בצורה הטובה ביותר".
ומה היו התגובות לפוסט עם הד"ש על הפגז?
"מפרגנות. היו עשרות הודעות בפרטי של חיבוק ותמיכה, וגם עשרות הודעות תשמור על עצמך ותחזור בשלום. מחמם את הלב לראות את עם ישראל בתפארתו. היום אני מבין יותר מתמיד שאין על העם שלנו אבל חייבים לזכור ולהזכיר לעצמנו כל הזמן שכוחנו באחדותנו".