טענות כלפי נהג הסעות של תלמידי חינוך מיוחד בפתח תקוה: לדברי ההורים, הנהג לכאורה צועק על ילדיהם וגורם להם לחרדות. לטענתם, אתמול (שני) לכאורה הוא אמר להם בין היתר: "מי שלא שם חגורה, אני מעיף אותו בבעיטה", ו-"בוא נראה מי יישאר היום בבית הספר". בחברת ההסעות רואים בחומרה את המקרה והרחיקו את הנהג עד לקבלת החלטה בעניינו.
2 צפייה בגלריה
רכב ההסעות
רכב ההסעות
רכב ההסעות
(צילום: פרטי)
הנהג המדובר מסיע תלמידים בחינוך מיוחד לבית ספר יסודי בעיר, אלא שהתנהלותו, ותגובות הילדים לאחר הנסיעות עימו הדליקו בקרב ההורים נורות אדומות.
"השיא הגיע אתמול", טוען אב לילדה בהסעה. "היא עלתה להסעה יחד עם שאר התלמידים, ואחרי שהנהג ביקש מהם לחגור חגורות הוא התחיל לצעוק ואמר 'מי שלא שם חגורה אני מעיף אותו בבעיטה'. הבת שלי סיפרה שבאותו רגע היא התחילה לבכות והיא גם אמרה לי 'בכיתי בשקט כדי שהוא לא ישמע אותי'.
"לפי מה שאני מבין ממנה, מדובר בנהג שצועק עליהם לעיתים קרובות וגורם להם לחרדות. הילדה שלי אתמול חזרה גמורה. אני לא יודע מה קורה אצלו בחיים האישיים אבל כנראה שהוא מוציא את העצבים שלו על הילדים שלנו וזה לא יכול להימשך כך. אלו ילדים שצריך לנהוג איתם בכפפות של משי. היום אני לקחתי אותה לבית הספר".
אם אחרת מוסיפה: "נכון, מדובר בילדים מכיתה רגשית התנהגותית שהם יותר תוססים, אבל הנהג לא יכול לדבר אליהם בצורה כזו. הוא לא יכול לאיים עליהם ולגרום להם לבכות. מה שקורה כרגע, זה שהילדים מפוחדים, חוששים לדבר, או לבקש מזגן אפילו. אני כועסת, אני מאוכזבת ולא יודעת מה יהיה מחר אם הילד שלי לא ירצה ללכת לבית הספר בגלל הנהג. הם גם צריכים את השגרה והסדר יום שלהם".
"הבן שלי חזר נסער אתמול", טענה אם נוספת. "לומר 'את מי אני אשאיר היום בבית ספר?'?? לא מדברים ככה לאף ילד, קל וחומר כלפי ילדים בחינוך מיוחד. אסור לבן אדם כזה להיות בקשר כלשהו איתם. התפקיד שלו זה להסיע. הבטיחו לי בעירייה שהנהג יוחלף ואני מקווה שזה מה שיקרה בסוף".
אין זו הפעם הראשונה שהורים בעיר באים בטענות כלפי נהגים של אותה חברת הסעות. לפני כחודשיים טענו הורים כי אחד הנהגים, שמסיע את ילדיהם "מקלל אותם, קרא לאחד מהם 'שמן' וסוגר את הדלת באגרסיביות".
אז טענו בחברת ההסעות כי הנהג הוזז מהקו ולא יסיע יותר את התלמידים, וגם כעת עושה רושם שכך תפעל החברה.

2 צפייה בגלריה
תלמידים
תלמידים
תלמידים
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

מחברת ההסעות נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה את התנהגות הנהג. מיד כשנודע לנו על המקרה זומן הנהג לשיחת שימוע והחלטה לגבי המשך העסקתו תתקבל בהחלטה משותפת ע"י בעלי החברה ומנהלו הישיר של הנהג. כמובן שהנהג הורחק עד לקבלת החלטה".
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה מפעילה מערך הסעות רחב ומספקת שירות מיטבי לכלל התלמידים הזכאים להסעה. המקרה המדובר נבדק לעומק, ובירור נעשה מיד עם קבלת הדיווח. על מנת שלא לפגוע בשגרת התלמידים הוחלט על החלפת הנהג לאלתר. התלמידים וההורים עודכנו. בנוסף, התקיימה שיחה גם עם הילדים והמלווה להמשך ההסעות".