קיאק בלב פתח תקוה: בשל הגשמים בפתח תקוה, רחוב עדש שפיק בשכונת עמישב עלה על גדותיו. אחד התושבים נצפה שט בקיאק באמצע הרחוב.
הגשמים העזים ירדו בפתח תקוה במהלך כל הלילה והבוקר. במקומות רבים נרשמו הצפות, אך הגדולה מכולן עד עתה היתה בשכונת עמישב.
כידוע, שכונת עמישב ובמיוחד הרחובות עזרא ונחמיה וזה הסמוך לו, עדש שפיק, ידועים כבעייתיים במיוחד באזור בעונות הגשמים בשל בעיות הניקוז שבהם. בשנים האחרונות בוצעו במקום עבודות תשתית שכללו החלפת צנרת שאמנם הפחיתו במעט את ההצפות באזור אך למרות זאת נרשמו כמה כאלו כשהשיא הגיע הבוקר (ראשון) בעת שהרחוב עלה על גדותיו.
פעיל הציבור ותושב האזור, ירון קדושים, תיעד את האירוע ואמר: "זו צרה צרורה של שנים רבות. העניין שבזמן כהונת ראש העירייה הקודם ברוורמן הוחלפה כל הצנרת ברחוב, ולפני שנה נסלל הרחוב מחדש לאחר העבודות של מיתב. בסלילה מחדש לפני כשנה לא הושקעה חשיבה ויצירתיות. סללתם בהרבה כסף למה ככה?
קראו גם:
2 צפייה בגלריה
קיאק בעמישב עקב הצפות
קיאק בעמישב עקב הצפות
קיאק בעמישב עקב הצפות
(צילום: ירון קדושים)
"כבר אז אמרתי והתרעתי שלא לקחו בחשבון שינוי שיפועים של הכביש בנקודה הקריטית של עזרא ונחמיה טבריה. כך שחלק מהמים יזרום לנקודות נוספות. גם הוספת ניקוזים רבים נוספים ברחוב עזרא ונחמיה לכל אורכו היתה פותרת את הבעיה. עבודה מהירה בלי חשיבה מייצרת בעיות ולא פותרת. חבל מאוד".
2 צפייה בגלריה
הצפות בעמישב
הצפות בעמישב
הצפות בעמישב
(צילום: ירון קדושים)
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "לאחר שנים ששכונת עמישב הוזנחה, בשנים האחרונות בוצעו עבודות שדרוג וחידוש תשתיות בעלות של עשרות מיליוני שקלים, לרבות בצירים הראשיים - ברחובות עזרא ונחמיה, שלום צלח, עד"ש שפיק ועוד. מדובר בשדרוג נרחב הכולל, עבודות ניקוז, חידוש כבישים ומדרכות, ביצוע הסדרי תנועה, כיכרות ועוד. ההצפה המדוברת התרחשה ברחוב הסמוך לשטחים הפתוחים של דרום השרון. העירייה נערכה מבעוד מועד וביצעה בשטחים אלו חסימות שמטרתן למנוע זרימה אל תוך השכונה. ייתכן כי גורם מסויים פתח את אחד מהחסימות ועל כן העירייה תפעל לחידוש החסימות אשר מונעות זרימה אל תוך שכונת עמישב".