אירוע חריג התרחש אתמול (חמישי) בסמוך לבניין העירייה: אבי טל, העומד בראש הארגון 'בתשובה צדק חברתי' הגיע מצויד במגאפון והחל לקרוא קריאות קשות נגד ראש העירייה ונגד צילה גרינהויז, מנהלת אגף הנכסים. זאת במחאה על הליך משפטי שמקיימת העירייה נגד בעל עסק לממכר מזון בעיר. בעירייה דוחים את הטענות ומסבירים כי מדובר בניסיון להפעיל לחץ פסול בניגוד להחלטת בית המשפט בנושא המדובר.
2 צפייה בגלריה
טל וכוחות המשטרה שזומנו למקום
טל וכוחות המשטרה שזומנו למקום
טל וכוחות המשטרה שזומנו למקום
(צילום: באדיבות 'בתשובה צדק חברתי')
קראו גם:
לדבריו של טל, הארגון שבראשו הוא עומד הוקם במטרה לעזור לאזרחים שנקלעים לקשיים מול הרשויות וגורמים כאלו ואחרים ללא תשלום. לטענתו, פנה אליו לאחרונה בעל העסק בבקשה לעזרה מול עיריית פתח תקוה, על רקע מחלוקת בין הצדדים בנוגע לרישיונות העסק.
"לאחר שבדקנו את הנושא לעומק עם תחקירנים, החלטנו לרדת לשטח", אומר טל שהגיע אתמול כאמור לבניין העירייה כדי למחות ולקבל מידע נוסף בנושא. בשלב כלשהו הגביר טל את מחאתו ובעזרת מגאפון החל לקרוא קריאות קשות נגד גרינברג וגרינהויז ואף גידף את ראש העירייה, כל זאת כשניידת משטרה במקום ומספר שוטרים שומרים על הסדר.
"יצאתי מבניין העירייה כשהכל היה בסדר", אומר טל למיינט פתח תקוה, "אבל זמן קצר לאחר מכן דיברו איתי כמה אנשים ואז חזרתי ואמרתי את מה שאמרתי במגאפון.
"כבר שהגעתי חיכתה לי ניידת משטרה שנקראה לשם על ידי העירייה כי הודעתי להם שאני מגיע, אבל הם לא יכולים לעצור אותי כי יש לי אישור מהיועץ המשפטי לממשלה ואנחנו מאושרים על ידי בית המשפט. למרות זאת הקב"ט קיבל הוראה להעיף אותי ופה פתחתי את הפה גם".
אתה מתחרט על צורת ההתבטאות שלך?
"יכול להיות שאני מצטער על חלק מהמילים שאמרתי, לא על כולן".
אתה מתכוון להמשיך לפעול בנושא?
"אנחנו נגיע גם בראשון ובכל יום גם לעירייה וגם לבתי המעורבים ולא ינום ולא ישן שומר ישראל עד שבעל העסק יקבל על פי חוק את מה שמגיע לו".  
2 צפייה בגלריה
אבי טל והמגאפון
אבי טל והמגאפון
אבי טל והמגאפון
(צילום: באדיבות 'בתשובה צדק חברתי')
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בהליך משפטי שהחל לפני שנים רבות כנגד גורם שהשתלט על קרקע ציבורית והקים בה עסק רוכלות. במהלך השנים, הגורם המדובר השתלט על קרקע של מאות מטרים ציבוריים, הרבה מעבר לקרקע שניתנה לו לפני עשרות שנים. בתוך כך, הגורמים שמנהלים את ההליך המשפטי מטעם העירייה הם גורמים מקצועיים בלשכה המשפטית ובאגף הנכסים בעירייה.
במקביל, הגורם המדובר מנסה, לכאורה, להפעיל לחץ פסול על העירייה בעזרת גורמים נוספים, במטרה שזו תמנע מליישם את החלטות בית המשפט בעניינו. מיותר לציין כי הדרך בה יש לנקוט כדי להביא לשינוי ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט היא בהליך ערעור, כפי שמקובל בכל הליך משפטי. בשונה מהדרך המקובלת, הגורם המדובר מהלך אימים על פקידים ועובדי עירייה - כפי שפעל אמש באופן ברוטאלי מול ביתה של בכירה בעירייה וכפי שפעל באופן דומה מול בניין העירייה כנגד עובדי עירייה שונים בנוסף לראש העיר. יודגש כי העירייה אינה מתנהלת באופן אישי כנגד גורם כזה או אחר, אלא רק באופן מקצועי למען האינטרס הציבורי. אדם שיש לו השגות על החלטות בית המשפט, מוזמן לפעול בערוצים המקובלים במסגרת ההליך המשפטי. כל דרך פעולה אחרת בעניין זה היא אינה לגיטימית ומטרתה לפגוע באינטרס הציבורי".
עוד נמסר מהעירייה כי תלונה הוגשה במשטרה נגד טל.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה