עיר החתולים: מדוע הסבה עיריית פתח תקוה את גינת הכלבים שברחוב אליהו בן חור לגינת חתולים? "חתולים נמצאים ליד בתים ובסמוך לפחי אשפה. הם לא יגיעו לשם", אומר אחד התושבים, אך בעירייה טוענים כי זו הייתה בקשה מצד תושבים בשכונה.
2 צפייה בגלריה
גינת החתולים בפתח תקוה. השנייה בעיר
גינת החתולים בפתח תקוה. השנייה בעיר
גינת החתולים בפתח תקוה. השנייה בעיר
(צילום: פרטי)
לפני שנתיים, בקיץ 2020, פתחה עיריית פתח תקוה את גינת החתולים הראשונה בישראל בגן יונתן בעיר. חצי שנה לאחר שהגינה יצאה לדרך טענו תושבים שהיא כלל אינה בשימוש. "מעולם לא ראיתי בה חתולים", אמרה תושבת האזור והוסיפה כי, "בנוסף, האוכל של החתולים מפוזר בפינות ברחבי הגן על ידי המאכילות, ובסמוך לגינה אך לא בתוכה. מי שכן נהנים מהאוכל הם דווקא היונים והעורבים שמגיעים לשם בהמוניהם בשל כך".
קראו גם:
בניגוד לטענות הללו, בעיריית פתח תקוה טוענים שהגינה דווקא ממלאת את תפקידה, והחליטו לפתוח גינה שנייה למייללים על ארבע. בימים האחרונים נפתחה גינת כלבים חדשה באזור צומת הרחובות רבקה גובר ושרגא רפאלי, ומיד לאחר הפתיחה הודיעו בעירייה על הסבת גינת הכלבים הוותיקה שברחוב אליהו בן חור לגינת חתולים.
תושבים ברחוב שגילו על השינוי לא מברכים על המהלך, וטוענים כי טוב הייתה עושה העירייה אם הייתה משאירה את גינת הכלבים הוותיקה, בנוסף לחדשה שנפתחה, ובמקום גינת החתולים השנייה. "הגינה החדשה מרוחקת יותר מהבית שלי, ולא ארחיק עד לשם עם הכלב שלי", אומר תושב השכונה ומוסיף: "יש הרבה בעלי כלבים בשכונה ויש צורך גם בגינה הזו, לא מובן למה לסגור אותה".
מה הסיבה לשינוי לפי הידוע לך?
"להבנתי, הגינה שינתה את הייעוד שלה לגינת חתולים עקב תלונות שכנים על נביחות הכלבים בשבת בבוקר. אני מניח שהיו יכולים לנעול את הגינה בשבתות אם זה היה כל כך מפריע. העירייה השקיעה כאן בבניית בתים לחתולים שלא יבואו לגינה".
2 צפייה בגלריה
גינת חתולים בגן יהונתן בפתח תקוה
גינת חתולים בגן יהונתן בפתח תקוה
גינת חתולים בגן יהונתן בפתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
תושב אחר ציין: "אם המושבות היא בין השכונות הגדולות בעיר, ובהתאם לכך גם מספרם של הכלבים גדול, אז למה לא להוסיף גינה בשבילם? למה זה צריך לבוא אחד על חשבון האחר? ואם כבר, כנראה שיש סיבה שאין גינות חתולים בערים אחרות. הם לא בעלי חיים שמתאימים למקומות כאלו".
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה משקיעה תקציבים ומשאבים משמעותיים לרווחת בעלי החיים ובעליהם. בין היתר, הדבר בא לידי ביטוי בהקמת עשרות גינות כלבים ברחבי העיר בשנים האחרונות ושדרוג הקיימות. בתוך כך, הרשות פעלה לשדרוג גינת הכלבים ברבקה גובר בדשא סינטטי, מתקני משחק חדשים ועוד.
"במקביל, התקבלה בקשה מתושבי אם המושבות להקמת גינת חתולים, כמו זו הקיימת ברחוב ארלוזרוב. ולאור הצלחת הפרוייקט החלו מאכילי החתולים להאכיל בגינה בבן חור ובהדרגה להזיז את פינות האכלה מהשכונה עצמה לגינה. יודגש כי הגינה טרם הושלמה והיא תפעל בשיתוף מאכילות החתולים ותלמידי בית הספר גולדה במסגרת פעילות חינוכית.
גינת החתולים הראשונה שהוקמה ברחוב ארלוזרוב הוכיחה את יעודה בכך שהיא מספקת מענה נעים והיגייני לחתולי הרחוב, מקום מסודר להאכלה ומפחיתה את המטרד לתושבים. היא הוקמה במסגרת מחקר של חתולי רחוב בשיתוף האוניברסיטה העברית בירושלים ועד כה, היא מצליחה למלא את יעודה".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה