במהלך לילות סוף השבוע נשמעו פיצוצים רבים באזור שכונת אם המושבות ונווה גן. ככל הנראה מדובר בצעירים, רובם בני נוער, אשר מתוך שעמום עושים "בלאגן".
1 צפייה בגלריה
נפצים במרכז העיר
נפצים במרכז העיר
נפצים במרכז העיר
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
הרעש החזק העיר רבים מן השכנים ואת ילדיהם והם פרסמו על כך פוסטים רבים ברשת החברתית. השיטור העירוני מודע לבעיה ואף פעל ותפס חלק מן המבצעים.
מדוברות העירייה נמסר: "בשנתיים האחרונות פתח תקוה עברה מהפכה בתחום הביטחון והמענה הניתן כנגד אירועי פשיעה, וונדליזם וכו'. ביוזמת ראש העיר, נפרסו מצלמות רבות בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת.
כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה בזמן אמת, כמו סיירת אופנועים המורכבת מיוצאי יחידות קרביות, סיירת שטחים פתוחים ועוד. בהמשך לכך ניתן לראות כי בתקציב 2021 סעיף הביטחון יעלה משמעותית ויעמוד על 23 מיליון ש"ח.
קראו גם:
יודגש כי ראש העיר עומד בקשר הדוק עם מפקד משטרת פתח תקוה וביחד מקודמים שיתופי פעולה רבים בין הגופים לטובת ביטחון התושבים. במסגרת פעולות ההסברה מול בני הנוער מפעילה העירייה מיזמים כמו "עיר ללא אלימות" הפועל גם בבתי הספר וכן סיירות הורים. בנוסף, בקרוב העירייה תצא עם קמפיין הסברה נגד השימוש בנפצים אשר יופנה להורים, לבני הנוער וכן בתוך בתי הספר.
"תופעת השימוש בנפצים קיימת לצערנו בכל הארץ ונפוצה בעיקר לקראת חג הפורים. בהתאם לכך, השיטור העירוני והמשטרה מתגברים את הסיורים באזורי ההתכנסות של בני הנוער וכן מתבצעות פעולות אכיפה כנגד המפיצים. כך, במהלך סוף השבוע האחרון בוצעו מספר תפיסות בנושא.
"יודגש כי הרשות תתגבר את פעילות האכיפה בשעות הערב והלילה ותנקוט באפס סובלנות אל מול התופעה. העבריינים יקנסו ויועמדו לדין בהתאם. מדובר בצעצועים מסוכנים אשר השימוש בהם גובה מידי שנה פציעות בדרגות חומרה שונות ועל כן אנו קוראים לציבור ובפרט להורי בני הנוער, לשוחח על חומרת הנושא עם ילדיהם ולהסביר על הסכנות הטמונות בשימוש בנפצים. כאמור, העירייה תאכוף נושא זה ביתר שאת - הן כנגד המשווקים והן כנגד המשתמשים".