אלמנתו של היינץ שמשון זלביגר, שנפטר בבית העלמין סגולה בפתח תקוה לאחר שמצבה כבדה נפלה עליו, שוחחה עם אלכסנדרה לוקש באולפן ynet וסיפרה על האירוע הטראגי והבלתי ייאמן.
כזכור, זלביגר הגיע להלוויה של חברו בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה. בדרכו החוצה מבית העלמין, שמשון מעד ונחבל בראשו ובירכו ממצבה שמשקלה רב. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא בהכרה. שם הוא נכנס לתרדמת וכעבור שלושה שבועות נפטר.
1 צפייה בגלריה
היינץ שמשון זלביגר
היינץ שמשון זלביגר
היינץ שמשון זלביגר
(צילום: באדיבות המשפחה)
לדברי עורכת הדין שלהבת קמחי, המקרה יכול היה להימנע לו בית הקברות היה מתוחזק כראוי. כעת אלמנתו אילנה תובעת את חברה קדישא פתח תקווה על סך 2.5 מיליון שקלים. בריאיון לאולפן ynet היא שחזרה את הטרגדיה.
"איך זה קרה? בדיוק נגמרה הלוויה, אנשים התחילו להתפזר ובעלי שמשון הלך לפניי", סיפרה. "אני הלכתי אחריו ופתאום שמעתי צעקה. אני מסתכלת קדימה, אני רואה אותו שוכב למטה, מתחת למצבה. הוא ניסה להיאחז כדי לא ליפול, תפס איזו מצבה שעמדה ואז המצבה נפלה ממקומה, דחפה אותו למטה ונפלה עליו. וכתוצאה מזה, הוא קיבל מכה בראש ובירך".
קראו גם:
"אנשים רצו להרים את המצבה, שכמובן שוקלת למעלה מ-200 קילוגרם, והוציאו אותו והושיבו אותו על כיסא. ישר מישהו צלצל למד"א, באו הפרמדיקים, רוכבי האופנוע, הגיע אמבולנס, ניסו להעלות אותו על אלונקה, אבל האלונקה מרוב המקום הצפוף, לא הצליחה להיכנס, אז סחבו אותו עם הכיסא שהוא ישב עליו לאמבולנס. הוא היה עוד בהכרה".
את אומרת שהוא היה בהכרה, אחר כך אחרי שהוא פונה, הוא הורדם והונשם, אחרי שבועיים הוא נפטר.
"לא, הוא לא הורדם. הוא היה בהכרה באמבולנס, הוא סיפר בדיוק מה קרה לו והכניסו אותו למיון בבית החולים בבילינסון, שם שלחו אותו לכל מיני צילומים, לראש וכדומה".
כמובן, כן. אילנה, עכשיו את בעצם תובעת והוא נפטר כתוצאה מהפציעה הזאת ואת תובעת את חברה קדישא ב-2.5 מיליון שקלים. ואני רוצה לשאול אותך עו"ד קמחי, מה בעצם הטענות? הייתה שם רשלנות?
"כן, בפירוש, מקרה מזעזע, מקרה טרגי שאפשר היה למנוע אותו אם בית הקברות הזה היה מתוחזק כמו שצריך. ומי שהולך לשם יכול להתרשם לבד. הצפיפות של המצבות ושל הקברים והשבילים הלא מסומנים והמצבות הרעועות. הוא הרי נאחז במצבה כי הוא נפל, הוא נתקל שם כנראה באיזשהו בור, הוא ניסה לבלום את הנפילה שלו אז הוא נאחז במצבה. אז גם המצבות לא מחוברות כמו שצריך והמצבה פשוט נפלה עליו וקברה אותו מתחתיה. ואם בית הקברות היה מתוחזק כמו שצריך אז היה אפשר למנוע את הטרגדיה הזאת.
מה שאנחנו בעצם רואים זה צילומי רחפן שאתם צילמתם כדי להוכיח את הטענות האלה, טענות מאוד הגיוניות בסך הכול. מצבות לא אמורות להינתק כל כך בקלות מהמקום שלהן.
"נכון, נכון. וזה גם עומד בניגוד לתקנות ובניגוד לחוק ובניגוד לנהלים ואנחנו שואלים את עצמנו מה עומד מאחורי זה? הרצון אולי לצופף כמה שאפשר את הקברים מכל מיני טעמים כלכליים. אני שואלת את עצמי, על חשבון הבריאות ועל חשבון שלמות גופם של מי שבא לבקר. ומי שבא לבקר הם לאו דווקא אנשים צעירים, למרות שגם לאדם צעיר זה היה יכול להיות".
אילנה, אני רוצה לשאול אותך וזה באמת מקרה טרגי. מה אמרו לך בחברה קדישא כשזה קרה? מה אמרו לך הגורמים בבית העלמין?
"לא אמרו לי כלום. אני לא פניתי לשום גורם בבית העלמין, אני הייתי כל כך מזועזעת בכלל מהמקרה שלא פניתי לשום אדם ושום אחד. ישר פינו אותו לבית החולים. בבית החולים הוא שכב, אני קראתי לבן שלי כי לא רציתי להיות לבד והוא שכב, הוא דיבר איתנו ופתאום אחרי כמה שעות, התגלגלו לו העיניים, הוא איבד את הנשימה ומאותו הרגע הוא לא התעורר יותר. הוא שכב שלושה שבועות בבית החולים, במצב של קומה, עם הנשמה ולא הגיב לשום דבר. ובסופו של עניין הוא נפטר".
מחברה קדישא פתח תקווה נמסר בתגובה: "הדבר נמצא בהליך משפטי ולכן אנחנו מנועים מלהגיב".