אחרי טענות להתנהגות לא הולמת מצד מורים ב'עוזי חיטמן' ו'חיים חפר', טענות חדשות עולות כלפי שתי מורות נוספות במערכת החינוך בעיר, שתיהן מאותו מוסד חינוך: ההורים מלינים על התנהגות לא ראויה כלפי התלמידים כשבין היתר אחת מהן התעלמה לכאורה ממקרה שבו חנק אחד התלמידים תלמיד אחר, והשנייה כינתה לטענתם את אחד התלמידים "מפגר".
במכתב זועם שהעבירו הורי הכיתה להנהלת בית הספר ולראש העירייה ציינו, כי "לאחרונה אנו עדים באמצעות ילדינו להתבטאויות והתנהגויות בלתי הולמות מצד מורות המלמדות בבית הספר - תופעות שהן חריגות בחומרתן ודורשות טיפול מיידי".
1 צפייה בגלריה
"התנהגויות בלתי הולמות מצד מורות"
"התנהגויות בלתי הולמות מצד מורות"
"התנהגויות בלתי הולמות מצד מורות"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
כך למשל טוענים ההורים כי אחת המורות מדברת בצורה לא יפה אל התלמידים, מתקשה לנהל את הכיתה ומאבדת את השליטה. השיא היה מבחינתם בשבוע שעבר שכאשר, כאמור, תלמיד חנק תלמיד אחר במהלך קטטה, החליטה המורה "שלא להתערב ובצורה הפגנתית יצאה מכיתת הלימוד לעיניהם המשתאות של התלמידים...לא כך ראוי שתתנהג אשת חינוך ומובן שנושא זה דורש טיפול מצד הנהלת בית הספר ובמעורבות הפיקוח".
בתוך כך, טוענים ההורים כי מורה אחרת בבית הספר כינתה את אחד התלמידים במילה "מפגר". "הילדים שלנו לא צריכים לסבול ממורים שמאבדים שליטה על לשונם ומשתמשים במילים כה חמורות כלפי ילדינו", ציינו ההורים והוסיפו בהמשך: "אנו לא יכולים להשלים עוד עם התנהלות מהסוג הזה ודורשים התערבותכם המיידית לטיפול יסודי בתופעות אלו".
ימים ספורים לאחר מכן ענתה מנהלת מוסד החינוך במכתב משלה, שבו הסבירה כי המורה שמוזכרת ראשונה הינה "מורה מוערכת ובעלת ניסיון רב... באותו המקרה היא כן יצאה מהכיתה, אך היא יצאה בכדי לקרוא לעזרתה של מורה מהכיתה הסמוכה, על מנת שתסייע לה. לאחר המקרה האמור, ערכנו בירור והפקת לקחים והמקרה טופל. אני מסכימה כי מקרה זה היה צריך להיות מטופל באופן מיידי על ידי המורה".
לגבי המורה השנייה ציינה המנהלת כי "מיד לאחר שנודע לי על התנהלותה, סיימה את תפקידה עוד באותו היום...אין אני מקבלת כל התנהלות שכזאת, היא אינה ראויה, ולא תתקבל בבית החינוך".
ההורים אמנם קיבלו בסיפוק את פיטוריה של המורה השנייה, אך אינם שבעי רצון מאופן הטיפול במורה הראשונה. "אירוע החנק יכול היה להיגמר אחרת", אומרת אחת האימהות. "כשילד מגיע למצב של חנק, אתה מצפה מהמורה שתטפל בזה ולא תתעלם מהסיטואציה. היו איתה עוד רצף של מקרים. כרגע ישנם הורים ששוקלים להורות לילדים לא להיכנס יותר לשיעורים של אותה מורה.
"נכון, הטיפול במורה השנייה הסתיים מהר, אבל אנו מצפים מההנהלה שתודיע שהתנהלות כמו של המורה הראשונה גם כן בלתי נסבלת מבחינתה. איך אתם רוצים לפתור את הבעיה אם אתם לא מזהים אותה? סיטואציות אלימות כאלו גורמות לילדים להירתע. זו כיתה שהייתה מוצלחת מאוד ופתאום הכל צף ברמה כזו".
מיה מנחם, אם בכיתה המדוברת ונציגת ועד, מציינת: "על רקע המקרים שתוארו, חשוב לי להדגיש שאנחנו זוכים לאוזן קשבת ושיתוף פעולה מלא מצד מנהלת בית הספר והצוותים שמכירים את הבעיות ומטפלים בהן. אנו סומכים על הצוותים ובטוחים שמהמקרה המדובר ניתן יהיה ללמוד ולצמוח, ובעיקר יודעים שבשיתוף פעולה בין בית הספר להורים, הילדים שלנו מקבלים את הטוב ביותר".
כאמור, אלו אינן הטענות הראשונות בתקופה האחרונה נגד מורים בעיר, שכן רק בשבוע האחרון דיווחנו על טענות כלפי מורה מחנכת בבית הספר עוזי חיטמן שבשל כך הועברה מתפקידה, וכן כלפי מורה מחליף בבית הספר חיים חפר שצעק על תלמידים והוציא בחוזקה את אחד מהם מהכיתה.
מדוברות העירייה נמסר: "גורמי הרשות ומשרד החינוך פועלים בשיתוף פעולה כדי לטפל במקרים מעין אלו. לצד הטיפול של משרד החינוך, גורמי הרשות עומדים בנושא בקשר רציף עם הנהלת בית הספר אשר הוציאה מכתב ופרטה את דרכי הטיפול בנושא תוך שיתוף ההורים בשיח פתוח. באופן כללי, ככל שעולה בעיה נקודתית, כמו במקרה המדובר, היא מטפלת בהתאם".
תגובת משרד החינוך: "מיד עם קבלת התלונות, נפגשה מנהלת בית הספר עם הורי הכתה והסבירה להם כי לא תקבל כל התנהגות שאינה מכבדת והולמת אנשי חינוך. כתוצאה מכך נאמר להורים, כי המורה ממלאת המקום סיימה את עבודתה בבית הספר ואילו לגבי המורה השניה נערכה שיחה שבעקבותיה, חזרו השיעורים להתנהל באופן תקין".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה