לאחר מותה הטראגי של אושר דרעי לאחר שאכלה בטעות קינוח חלבי, אליו הייתה אלרגית, הועלתה בעיריית פתח תקוה הצעה לבחון אפשרות לחייב הצבת מזרקי אפיפן בבתי עסק למזון ומשקאות. כעת נראה שהיוזמה נתקלת במכשול בלתי צפוי: התנגדות נחרצת של אביר קארה, ממייסדי תנועת "אני שולמן" וחבר כנסת מטעם "ימינה". קארה פנה לרמי גרינברג בבקשה לבטל את היוזמה.
2 צפייה בגלריה
אביר קארה
אביר קארה
אביר קארה
(צילום: פרטי)
בימים האחרונים עברה במועצת העירייה הצעה לפיה תיבחן אפשרות לחייב הצבת מזרקי אפיפן בכל בתי העסק לממכר מזון ושתייה ברחבי העיר. כמו כן תיבחן אפשרות להעביר קורס החייאה בסיסי את מנהלי בתי הקפה והמסעדות.
קראו גם:
אביר קארה, ממייסדי תנועת 'אני שולמן' שפועלת למען העצמאים והעסקים הקטנים, פנה במכתב לראש העירייה בו הגדיר את ההצעה כ'פופוליסטית ולא מקצועית' שעלולה לפגוע בעסקים. "אם היה בזה צורך וזה היה מציל חיים אז אחלה, אבל זה יגרום לנזק", אומר קארה ל'מיינט פתח תקוה'.
2 צפייה בגלריה
מזרקי אפיפן במסעדות
מזרקי אפיפן במסעדות
מזרקי אפיפן במסעדות
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
מדוע בעצם?
"יש כרגע מחסור במזרקים בארץ. אז עכשיו יתחיל הטירוף, יתחילו להכשיר צוותים, ואלו צוותים שגם כל הזמן מתחלפים. כל בעל עסק ימצא עצמו מתמודד עם דברים שהוא לא צריך להתמודד איתם. גם מבחינת המקרים לנפש בישראל, היו שני מקרים בודדים בעשור האחרון. טעויות יכולות לקרות, אנחנו בני אנוש, אבל הטעות הכי גדולה היא להשית על כלל הציבור את העניין. יש פה טירלול שצריך להיפסק. אלו הצעות שפוגעות בחלשים בחברה הישראלית".
איפה אתה רואה בעיה?
"אתה למעשה מצפה מבעל מסעדה שיידע להבחין בין אדם שיש לו אלרגיה לבין אדם שבלע עגבנייה ונחנק או אדם שסובל מהתקף אפילפטי? שיקום סועד ויצעק 'מזרק! מזרק!' על כל אירוע כלשהו ויבוא עובד במקום פראמדיק ויזריק לאנשים? הדרישה הזו מבעלי עסקים והעברתם קורס עזרה ראשונה מטילה עליהם גם אחריות משפטית כבדה, שיכול להביא לתביעות משפטיות כלפיהם במידה ויקרה אסון. כך שבשטח זה נראה פחות נחמד מאותן הצעות חוק. בסופו של דבר אם זה יעבור הנזק יהיה גדול מהתועלת".
מה כן צריך לעשות?
"יש במד"א שירות במסגרתו תוך חמש דקות יכול להגיע גורם רפואי מוסמך עם מזרק שיודע לאבחן את המקרה ולהזריק גם. צריך לעשות קמפיין להעלאת המודעות שבפועל יהיה זול יותר ולא ישית רגולציות נוספות על בעלי העסקים הקטנים. נכון, קורים מקרים מצערים אבל אין הגיון באותן החלטות. למה לעשות דברים שהם כל כך משוגעים?".
תגובת עיריית פתח תקוה: "כפי שראש העיר הסביר לאביר אמש, על פי הצעת הקואליציה שאושרה, העירייה תבחן את הנושא אל מול כלל הגורמים הרלוונטיים הנוגעים בדבר ובכל מקרה המהלך יצא לפועל בשיתוף פעולה עם נציגי הסוחרים בעיר. כמו כן, יעלה קמפיין הסברה בנושא".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה