בעקבות מותה של תושבת חצור הגלילית אושר דרעי ז"ל כתוצאה מאכילת קינוח חלבי בהיותה אלרגית למוצרי חלב, יזמו הנהגת העירייה והאופוזיציה בפתח תקוה הצעה לפיה יוצבו מזרקי אפיפן בבתי עסק בעיר ובנוסף יפרסו ברחבי העיר מכשירי דפיברילטור.
1 צפייה בגלריה
אושר דרעי ז"ל ומזרקי האפיפן
אושר דרעי ז"ל ומזרקי האפיפן
אושר דרעי ז"ל ומזרקי האפיפן
(צילום: פרטי)
על פי ההצעה שאמורה להעלות לדיון בישיבת המועצה הקרובה, העירייה תחייב בעלי עסקים להחזיק ברשותם מזרקי אפיפן כחלק מתנאי רישיון העסק, ובנוסף תרכוש העירייה מזרקים לכלל מוסדות החינוך בעיר.
כמו כן יתבקשו חברי המועצה לאשר פריסת מכשירי דפיברילטור ברחבי העיר באופן נגיש, ואף תישקל אפשרות לחייב הצבת מכשירים מסוג זה בבניינים חדשים כתנאי לקבלת טופס 4.
קראו גם:
בין יוזמי ההצעה לסדר נמצאים חברי האופוזיציה, הרב ישראל פרידמן והרב שמעון ברגמן מיהדות התורה, שמסרו: "חז"ל אומרים 'כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא' ולכן יזמנו יחד עם חברינו את ההצעה לפיה העירייה תעמיד בכל מסעדה מזרק אפיפן מציל חיים למקרה של אלרגיה, וכמו כן שבכל בניין חדש שנבנה יותקן עוד לפני אכלוסו מכשיר דפיברילטור מציל חיים, פשוטו כמשמעו. כל זאת בעקבות מותה הטראגי של תושבת חצור אושר דרעי שנפטרה בשבוע שעבר מתגובה אלרגית שאם היה בעסק מזרק,היה נמנע אסון כבד".
ראש העיר, רמי גרינברג, אמר: "האירוע המצער מחייב אותנו, נציגי הציבור, להביא למודעות התושבים את נושא האלרגיה וכמובן לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותנו כדי שמקרה מעין זה לא ישנה. לקראת ביצוע היוזמה החשובה אנחנו נקיים מפגשים עם כלל הגורמים המעורבים בתהליך, לרבות עם נציגות בעלי העסקים ונעשה זאת יחד מתוך מחויבות לתושבים הסובלים מאלרגיה. כל התהליך יעשה מתוך שיקול דעת שלוקח בחשבון את כלל האילוצים".