שר הפנים והבריאות מש"ס, משה ארבל משכונת כפר גנים ג' בפתח תקוה, פנה אתמול (חמישי, 6.7.23) ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה, במכתב תקיף שנושאו הוא "הפגנות ליד ביתם של אנשי ציבור".
3 צפייה בגלריה
הוריו של משה ארבל מברכים אותו
הוריו של משה ארבל מברכים אותו
הוריו של משה ארבל מברכים אותו עם כניסתו לתפקיד
(צילומים: פרטי)
במכתב מציין ארבל כי במהלך השנים 2016-2017 ו-2019-2020 נערכו עשרות הפגנות ליד הבית של היועמ"ש עו"ד אביחי מנדלבליט שמתגורר בכפר גנים ג'. לדבריו, לאחר כחודשיים החליטה המשטרה בגיבוי הייעוץ המשפטי לממשלה לאסור על המשך קיום ההפגנות בסמוך ממש לביתו ולהעבירן לכיכר גורן, כיכר ציבורית המצויה כדי 400 מטרים מביתו של מנדלבליט. עתירה שהוגשה נגד החלטה זו וביקשה לקיים את ההפגנות בסמוך לבית הפרטי נדחתה. בהמשך שאלת מיקום ההפגנה וכן שאלות נוספות הובאו פעם נוספת בפני בית המשפט העליון, שאישר את המשך קיום ההפגנות בכיכר גורן.
בהמשך כותב השר ארבל על מה שהתרחש ליד ביתו: "בשעה זו ממש מתקיימת הפגנה כ-5 מטרים מחלון ביתי, בית משותף ובו דיירים רבים נוספים. אין צורך להכביר במילים על אודות הקושי הרב לקיים שגרת בית ושגרת חיים תקינה בבית ובו ילדים קטנים על רקע הפגנות המוניות במרחק מטרים ספורים, וודאי כשאלו הפגנות חוזרות ונשנות המפריעות לשגרת חיים של ילדים קטנים. קושי בעטיו הורחקו המפגינים מביתו של עו"ד מנדלבליט".

3 צפייה בגלריה
משה ארבל ואוריאל בוסו בכנסת
משה ארבל ואוריאל בוסו בכנסת
משה ארבל ואוריאל בוסו בכנסת
(צילום: דוברות הכנסת)

בהמשך מוסיף השר ארבל: "רצה הגורל וביתי ממוקם אף הוא כ-400 מטרים מכיכר גורן, מרחק זהה לביתו של עו"ד מנדלבליט. ביתו של היועץ המשפטי לשעבר ממזרח לכיכר וביתי ממערבה. למרות פניות חוזרות למשטרה לקיים את מדיניותה שלה ואת מדיניות הייעוץ המשפטי לממשלה נעניתי בשלילה. איני מאמין שהייעוץ המשפטי לממשלה ייתן ידו להבחנה פסולה ולעשיית איפה ואיפה במקרה כה ברור ומובהק, אבקש בנסיבות אלו כי המשטרה תורה להעביר גם את ההפגנות ליד ביתי לכיכר גורן".
יצויין כי השר ארבל, תושב שכונת כפר גנים ג', הרביעי מבין שבעה אחים, גדל והתחנך בעיר ולמד בישיבת נחלת דוד של הרב ברוך שמעון סלומון ז"ל. הוריו, רחמים ואילנה, היו מאוד גאים בו כאשר התמנה לפני כשלושה חודשים לתפקיד במקומו של חבר הכנסת אריה דרעי. ההישג הבולט ביותר שלו עד כה היה מרתון הדרכונים, במסגרתו הצליחו כחצי מיליון ישראלים להוציא דרכון בתוך חודשיים בלבד.

3 צפייה בגלריה
המכתב של השר משה ארבל ליועמ"שית
המכתב של השר משה ארבל ליועמ"שית
המכתב של השר משה ארבל ליועמ"שית
(צילום: מתוך הרשת החברתית)

קראו גם:

כעת ממתין השר משה ארבל לתשובת היועצת המשפטית לממשלה ולבשורה כי ההפגנות יעברו מביתו הפרטי לכיכר גורן. האם בקשתו תיענה בחיוב? ימים יגידו.