עיריית פתח תקוה התקינה לא מכבר דשא סינתטי על אי התנועה המפריד בין שני הנתיבים ברחוב צלח שלום שבעמישב, אלא שהצבת עצים מפלסטיק באותו המקום בימים האחרונים, גררה ביקורת מצד תושבים וגורמים עירוניים.
1 צפייה בגלריה
הפלסטיק והסינתטיקה בעמישב
הפלסטיק והסינתטיקה בעמישב
הפלסטיק והסינתטיקה בעמישב
(צילום: מוניקה כהן)
קראו גם:
כידוע, שכונת עמישב נחשבת לאחת השכונות הוותיקות בעיר. לאחרונה עבר המרכז המסחרי שבו שיפוץ קוסמטי וכאמור דשא סינתטי הותקן על אי התנועה לאורך הרחוב הסמוך, צלח שלום. אלא שהצבת עצי פלסטיק במהלך השבוע האחרון הפתיעה את התושבים ואת כל מי שעובר באזור.
"דשא סינטטי ועצים מפלסטיק הם לדעתי אחד החטאים הגדולים שלנו כלפי הטבע וכלפי האדם", אומרת הפעילה הסביבתית מוניקה כהן. "אנחנו צריכים לשאול את עצמינו, האם טוב לנו לחיות בעולם של פלסטיק? כי זה אכן נקי ולא צורך תחזוקה, אבל זה גם 'מת'.
"עצים מפלסטיק הם זילות הטבע. אנחנו זקוקים לעצים כאוויר לנשימה תרתי משמע. מתי נשכיל להבין שאנחנו מביאים על עצמינו את אסון חורבן הטבע וצועדים ב'שמחה' לתוך עולם של פלסטיק מלאכותי".
תושב השכונה שהביע גם הוא את תסכולו מהעניין אמר: "במקום לשתול עצים שימנעו את זיהום האוויר ויאפשרו לראות קצת ירוק וטבע בעיניים, אז שמים עצי פלסטיק? לא ברור".
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה משקיעה מיליוני שקלים בטיפוח חזות העיר ושיפור הנראות במרחב הציבורי. לצערנו באזור המדובר אין אפשרות להניח תשתית השקיה ולכן לא ניטעו עצי נוי, אבל במטרה לטפח את חזות רחובות העיר הוצבו עצים מפלסטיק. עיריית פתח תקוה פועלת במגוון פעולות לשמירה על איכות הסביבה ושמירה על הקיימות ומצמצמת ככל הניתן את השימוש באביזרי נוי מפלסטיק".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה