הניצחון שלאחר המאבק: בעקבות הסערה שפרצה בקרב תושבי שכונת אם המושבות הוותיקה סביב תכנית להקמת בית ספר, כפי שפורסם ב"מיינט פתח תקוה", החליטה העירייה על צעד משמעותי. מהנדס העירייה הגיש התנגדות לתכנית (שאותה אישרה העירייה), וביקש מהוועדה המחוזית לשנותה כך שיוקם מבנה בן קומה אחת עבור מועדוני נוער ומתנ"סים.
2 צפייה בגלריה
השטח באם המושבות כיום
השטח באם המושבות כיום
השטח באם המושבות כיום
(צילום: יעקב אברמוביץ)
המאבק בשכונה החל בעקבות מידע שהגיע לתושבים לפיו העירייה מתכננת הקמת מבנה בן 5 קומות ועוד שתיים נוספות תת קרקעיות עבור בית ספר בפינת הרחובות מטולה וחדרה. תושבים רבים התנגדו בטענה כי ייעוד שכזה יוביל להכבדה משמעותית על עומסי התנועה שכבר קיימים באזור במיוחד בשעות הבוקר.
קראו גם:
כמו כן, הביעו התושבים חשש כי בית הספר ישמש תלמידים מחוץ לשכונה וזה יבוא על חשבון צורכיהם. בנוסף, נטען כי המהלך יפגע בצביון השקט יחסי של השכונה.
על אף התכנית שהופקדה, טען ראש העירייה, רמי גרינברג, ברשתות החברתיות כי אין כל כוונה להקים בית ספר אלא קן עבור תנועת הצופים שפועלים היום בקראוונים במקום. עם זאת, תושבי השכונה, ובראשם, יעקב אברמוביץ, המשמש כדובר המאבק לא השתכנעו.
אתמול (שלישי) קיבלו התושבים חיזוק ממקום בלתי צפוי. מהנדס העירייה, איציק אוז'לבו, הגיש התנגדות לתכנית שהעירייה בעצמה אישרה, וביקש מהועדה המחוזית לשנות את התכנית כך שיוקם מבנה בן קומה אחת בלבד.
"לאחר בחינה עדכנית של צרכי השכונה מחד ושימושים ציבוריים נדרשים במיקום המדובר מאידך, עולה שמבוקש להתאים את היקפי הבניה המוצעים בתכנית לקומה אחת וכן לקבוע שימושים של שטחי ציבור הכוללים מועדוני נוער ומתנ"סים בלבד", כתב המהנדס.
2 צפייה בגלריה
השטח באם המושבות כיום
השטח באם המושבות כיום
השטח באם המושבות כיום
(צילום: יעקב אברמוביץ)
מה חושבים על כך התושבים? "טוב וראוי שעיריית פתח תקוה שמעה את הקולות והחליטה גם היא להגיש התנגדות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה", אומר אברמוביץ. "אלא, שנוצר כאן פרדוקס, או כשל לוגי, שכן את התכנית יזמה הוועדה המקומית לתכנון ובניה וכעת העירייה מוצאת עצמה מתנגדת לאותה התכנית. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למאות התושבים והשכנים שטרחו והגיעו לחתום על התנגדות קבוצתית לתכנית המיותרת להקמת בית ספר מיותר בלב שכונת המגורים שלנו".
האם הצעד של המהנדס מספק אתכם?
"ראוי שהברדק סביב התכנית המיותרת הזו ייפסק. אנו פונים לראש העירייה ומבקשים ממנו שיקרא לוועדה המקומית לתכנון ובניה למשוך את התכנית שהוגשה לאישור הוועדה המחוזית. נראה כי יש צורך ברענון ותכנון שלה מחדש, ברוח היעדים והמטרות עליהם מדבר ראש העירייה - ובראשם מתן מענה בשטח המחלוקת לצרכי שכונת אם המושבות הוותיקה".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "בתכנון הראשוני של שכונת אם המושבות הוחלט כי במקום המדובר יהיה מסוף אוטובוסים. הנהלת העיר הקודמת הציבה במקום קראוונים ששימשו כמוסד חינוכי – מה שהעיב על האזור מבחינות שונות. התכנון המדובר אושר עוד בחודש יוני 2018 ועכשיו העירייה פועלת כדי לשנות אותו. כזכור, ראש העיר רמי גרינברג, פעל כפי שהתחייב והוציא את בית הספר מהשטח ובמקומו נכנס קן של הצופים שמשמש את בני הנוער בשכונה. בתוך כך, מדובר, כאמור, בתכנית ישנה שקודמה ע"י הנהלת העיר הקודמת והעירייה פועלת כעת להכשרת המבנים היבילים עבור הצופים וזה מה שיוגש לוועדה. בסופו של יום לא יהיה במקום מוסד חינוכי ולא מסוף אוטובוסים – אלא קן של הצופים".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה