תושבי שכונת אם המושבות גילו כי לוועדה המחוזית לתכנון ובניה הופקדה תכנית להקמת בית ספר בפינת הרחובות מטולה וחדרה. המבנה, לפי התכנית, אמור לכלול 5 קומות, ובנוסף עוד שתי קומות תת קרקעיות. התושבים מתנגדים נחרצות וטוענים שמדובר בתכנית שתפגע קשות בשכונה. בעירייה מנגד טוענים שלא כך הדבר.
2 צפייה בגלריה
השטח באם המושבות כיום
השטח באם המושבות כיום
השטח באם המושבות כיום
(צילום: יעקב אברמוביץ)
השטח מעורר המחלוקת יועד לפי התכנון המקורי למסוף תחבורה. אך במהלך שנה שעברה העבירה הוועדה המקומית לתכנון ובניה, בקשה לוועדה המחוזית להוספת שימוש בשטח עבור מבני ציבור. בחודש ינואר (2021) אישרה הוועדה המחוזית את התכנית להפקדה, ולפיה השטח שמשתרע על פי 3.5 דונם יכלול בית ספר במבנה בן חמש קומות בנוסף לשתי קומות תת קרקעיות, מגרש ספורט, חניה וחצר.
קראו גם:
בחודש ספטמבר התפרסם דבר הפקדת התכנית על גבי שילוט ובעיתונים שונים, בהתאם למתחייב בחוק, אלא שתושבים רבים באם המושבות גילו על כך רק לאחרונה. כעת הם עמלים על הגשת התנגדויות, כשבשל בקשה שהגיש הפעיל החברתי, יעקב אברמוביץ, ניתנה להם ארכה עד ה-17 לחודש.
מה הסיבה להתנגדות?
"השכונה שלנו די סגורה וב-10 השנים האחרונות אין בנייה חדשה ואין גידול משמעותי בכמות האוכלוסייה כך שאין באמת צורך בבית ספר נוסף", מסביר אברמוביץ ומוסיף: "כך שלהערכתנו מדובר במבנה שלא ישמש את תושבי השכונה".
בשל הסערה שנוצרה, והגיעה גם לרשתות החברתיות, ענה ראש העירייה, רמי גרינברג, לתושבים, והסביר כי, "כרגע מסדרים את האפשרות להפעיל שם את הצופים".
הסבר שלא שכנע את התושבים. "אותי לימדו שמה שעושה קולות של ברווז, ונראה כמו ברווז זה ברווז", אומר אברמוביץ ומדגיש: "במקרה הזה, אם כתוב בשרטוט בית ספר, וזה נראה כמו בית ספר אז זה בית ספר, ככה לא נראה קן לצופים. אנחנו לא יודעים למה להאמין ולא מקבלים תשובות".
2 צפייה בגלריה
השטח באם המושבות כיום
השטח באם המושבות כיום
השטח באם המושבות כיום
(צילום: יעקב אברמוביץ)
איזה השלכות יכולות להיות על השכונה אם אכן מדובר בבית ספר?
"כשכמות כזו של תלמידים תגיע לבית הספר, זה אומר עשרות אוטובוסים וקטסטרופה תחבורתית בכל בוקר, כשגם היום קשה לתושבים לצאת החוצה. בנוסף, השכונה היום צפופה, יש לה צרכים רבים, ויש מעט מאוד שטחים שיכולים לשמש כשטחי ציבור. שטח כזה צריך לייעד לצרכים של תושבי השכונה כמו טיפת חלב, גני משחקים, חניה. כרגע זה נראה כמו משהו שבא על חשבון התושבים פה. כמו כן, הקמת בית ספר נוסף תיפגע באופי ובצביון השקט יחסי שלנו".
התושבים המתנגדים כינסו מבצע החתמות להתנגדויות, ועשרות מתושבי האזור כבר חתמו.
מה אתם מצפים שיקרה?
"יש לנו דרישה אחת- שראש העירייה ימשוך את התכנית מהוועדה המחוזית. הוא בא ואומר שזה לטובת צופים? אז שיפקיד תכנית שתואמת את זה".
גם יו"ר האופוזיציה, עורך הדין אורי אהד, פנה בנושא לגרינברג בבקשה לקבל תשובות, והסביר: "נוכח העובדה כי קיימת תהום עמוקה בין הסדרת מבני תנועת הצופים הממוקמים במבנים צמודי קרקע לבין בקשה להקמת מוסד חינוכי בן 7 קומות".
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "בתכנון הראשוני של שכונת אם המושבות הוחלט כי במקום המדובר יהיה מסוף אוטובוסים. הנהלת העיר הקודמת הציבה במקום קראוונים ששימשו כמוסד חינוכי – מה שהעיב על האזור מבחינות שונות. ראש העירייה רמי גרינברג, פעל כפי שהתחייב והוציא את בית הספר מהשטח ובמקומו נכנס קן של הצופים שמשמש את בני הנוער בשכונה. בתוך כך, מדובר בתכנית ישנה שקודמה ע"י הנהלת העיר הקודמת והעירייה פועלת כעת להכשרת המבנים היבילים עבור הצופים וזה מה שיוגש לוועדה. בסופו של יום לא יהיה במקום מוסד חינוכי ולא מסוף אוטובוסים – אלא קן של הצופים".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה