הפרקליטות הגישה לביהמ"ש המחוזי מרכז כתב אישום נגד נחמן לוסטיג (19) ואברהם תורג'מן (18) מאלעד, בגין תקיפת נהג אוטובוס ערבי ממניע גזעני לפני כחודש. במקביל, ביקשה הפרקליטות לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים.
2 צפייה בגלריה
קו אוטובוס 561 מטרופולין פתח תקוה - תמונת פייסבוק
קו אוטובוס 561 מטרופולין פתח תקוה - תמונת פייסבוק
אוטובוס של מטרופולין
(צילום ארכיון להמחשה. למצולמים אין קשר לכתבה)

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דנה אלון מפרקליטות מחוז מרכז נאמר, כי שני הנאשמים הם חברים שנסעו בעיר אלעד ברכבו של לוסטיג, כאשר התפתחה שיחה בינם לבין נהג אוטובוס ציבורי של חברת מטרופולין שהשתלב בתנועה לידם ולוסטיג צפר לו לעצור. לוסטיג ותורג'מן חשדו שהנהג הוא ערבי ושאלו אותו למוצאו והוא השיב שהוא ערבי מוסלמי.
תורג'מן החל לקלל את הנהג ולירוק עליו, לוסטיג ניסה לחסום את האוטובוס כדי למנוע ממנו לנסוע, אך הנהג הצליח להימלט, תוך שהשניים רודפים אחריו ברכבם.
הנהג חנה במסוף האוטובוסים ונכנס למשרדים, כאשר לוסטיג רודף אחריו עם אלת ברזל. בשלב מסוים, הנהג הפנה אל לוסטיג תרסיס גז מדמיע, ובתגובה לוסטיג נכנס לרכב והשניים עזבו את המקום. כעבור מספר דקות, הם חזרו עם ארבעה אחרים, וכולם יחד תקפו את הנהג במכות, זרקו לעברו אבנים וכיסאות, תוך שהם צועקים שהם לא רוצים נהגים ערבים בעיר. לבסוף הצליח נהג האוטובוס להימלט לרכב הסעות סמוך, תוך שהוא מתיז באוויר עם מטף כיבוי.

2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
ניידת משטרה פתח תקוה - תמונת פייסבוק
ניידת משטרה
(צילום המחשה)

קראו גם:

כתב האישום מייחס לשניים עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ותקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ממניע גזעני.
בבקשת המעצר נאמר, כי הנאשמים תקפו את נהג האוטובוס רק בשל מוצאו ולאחר שווידאו כי הוא ערבי מוסלמי. "אין צורך להכביר במילים אודות חומרת עבירה זו, וביתר שאת כאשר מדינת ישראל מצויה במלחמה, באווירה הציבורית הרגישה והנפיצה כל כך וכאשר קיים חשש אמיתי להסלמה בגזרות נוספות, בין היתר, בקרב ערביי ישראל".