הפיצוץ החזק הזה נשמע היטב ביום שלישי בערב, אפילו עד אזור פתח תקוה. שמעון רביבו בן ה-48 עלה על האופנוע שלו וכמה עשרות מטרים מביתו באור יהודה הוא התפוצץ ועלה באש. לחובשים ולפרמדיקים של מד"א לא נשאר הרבה מה לעשות חוץ מאשר לקבוע את מותו ולפנות את גופתו.
2 צפייה בגלריה
שמעון רביבו וזירת החיסול
שמעון רביבו וזירת החיסול
שמעון רביבו וזירת החיסול
(צילום: שמעון רביבו - יאיר שגיא, מתוך אתר ynet; משמאל: זירת הפיצוץ - עידו ארז)
המשפט "הכתובת הייתה על הקיר" לא היה מעולם נכון כל כך כמו במקרה של שמעון רביבו. רק לפני פחות משנה, בנובמבר 2022, הוא ניצל מניסיון התנקשות בו כאשר נורו לעברו יריות ברחוב יצחק שדה בתל אביב, אז אדם יצא מרכב וניסה לחסל אותו. באותה תקרית נפצעה אשתו באורח בינוני.
במשטרה מעריכים כי שמעון רביבו היה מסוכסך עם מספר גורמים, שככל הנראה יש להם קשר לחיסול שלו ביום שלישי בערב. החשד המרכזי הוא כי החיסול קשור לסכסוך על רקע סחר בסמים עם כנופיות או משפחות פשע. ככל הנראה מטען נפץ קטן הוצמד לאופנוע שעלה באש.
מדיווחים בכלי התקשורת עולה כי רביבו כנראה לא היה אחד מל"ו צדיקים. על פי אותם דיווחים הוא היה מוכר למשטרה מעבירות של אלימות, אמצעי לחימה, סמים ומעורבות עם ארגוני פשיעה. בין השאר, מדובר גם על קשרים עם ארגוני פשיעה בחברה הערבית.

2 צפייה בגלריה
זירת החיסול
זירת החיסול
זירת החיסול
(צילום: שמעון רביבו - יאיר שגיא, מתוך אתר ynet)

קראו גם:

לארגוני הפשיעה אין רחמים ואין סנטימנטים לאף אחד. אם אחד מהאנשים שעומדים איתם בקשר לא מקיים את ההבטחות או החובות שלו, זה עלול להסתיים במוות מיידי. כך כנראה קרה גם במקרה של שמעון רביבו.


האלימות בחברה הישראלית הגיעה הפעם ללב העיר אור יהודה. רחוב שמעון פרס נמצא בשכונה החדשה "בית בפארק" בעיר. מתגוררים בשכונה הזאת ילדים ומשפחות, אבל זה לא היווה שיקול בפני ארגוני הפשע והם ביצעו את החיסול הזה בלי לחשוב על ההשלכות.
בעקבות החיסול, קיים חשש מניסיונות חיסול נוספים שיבואו כנקמה. על פי ההערכות, הפיצוץ הבא כבר בדרך.