בעקבות טענות לחילול שבת במרכז העיר: הפגנה המונית בהשתתפות רבנים צפויה להיערך מחר (חמישי) בשעה 18:15 בסמוך לסניף טיב טעם שצפוי להיפתח בקרוב ברחוב מונטיפיורי.
1 צפייה בגלריה
סניף טיב טעם המיועד במרכז העיר
סניף טיב טעם המיועד במרכז העיר
סניף טיב בפתח תקוה
(צילום: ריאן)
קראו גם:
במודעה שנתלתה אתמול ברחבי העיר ועליה חתמו למעלה מ-10 רבנים מקומיים, הם ציינו כי "בעקבות מצב חילולי השבת שהחמירו מאוד לאחרונה בעירנו פתח תקוה, קוראים אנו לכל בני עירנו להשתתף בהפגנה...ונזכה לבנין בית המקדש במהרה בימנו אמן".
כזכור, הכוונה לפתוח סניף של טיב טעם ברחוב מונטיפיורי עליה נודע כבר לפני מספר חודשים, שאגב טרם ברור אם יפעל בשבת או לא, לא עברה חלק בקרב תושבים רבים הנמנים בעיקר על המגזר החרדי. זאת לאור העובדה שמדובר באזור בו גרה אוכלוסייה מעורבת של דתיים וחילונים. אלא שכעת, פתיחת עסקים נוספים בשבת, בין היתר ברחוב הרצל, עוררה מחדש את כעסם של תושבים חרדים בעיר שאינם מתכוונים לעבור על כך לסדר היום.
"במשך שנים עניין שמירת השבת בפרהסיה כובד כי הציבור מעוניין בזה ויודעים שזה חמור מאוד לפתוח חנות בשבת, כך כתוב בכל הספרים", אמר לפני שבוע ל'מיינט פתח תקוה' הרב דוד מארגון "מזהירי השבת" שנמנה על מארגני ההפגנה. "גם אם אדם מחלל שבת בביתו, זה חמור הרבה יותר אם יעשה זאת בפרהסיה וחשוב להדגיש זאת.
"במשך השנים הכל היה בסדר יחסית. לאחרונה, בסגולה החלו לכרסם בנושא השבת עם פתיחת 'קשת טעמים' ואולי היינו לא בסדר שלא עצרנו את זה שם. כרגע זה כבר הגיע למרכז העיר, עם פתיחת עסקים נוספים בשבת, וכן פתיחת טיב טעם ליד כולל ובסמוך לבתי מגורים של חרדים, ואנחנו מפחדים שזה יגיע לעסקים נוספים שיהיו מעוניינים לעבוד בשבת. איפה אנחנו נמצאים? שברו את כל הכלים. זה מוגזם כבר".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה