ראש העירייה רמי גרינברג יביא לאישור מועצת העיר פרק חקיקה בתחום איכות הסביבה, אשר מאמץ את החקיקה הארצית בחוק שמירת הניקיון ובכך מגדיל באופן משמעותי את היקף הקנסות שהרשות תגבה בגין עבירות אלו. כפועל יוצא, אימוץ החקיקה הארצית יגביר את ההרתעה בנושא.
1 צפייה בגלריה
ניידת איכות הסביבה פתח תקוה
ניידת איכות הסביבה פתח תקוה
ניידת איכות הסביבה פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
כיום ניתן לאכוף עבירות השלכת פסולת של חומרים מסוכנים ופסולת נוזלית של מפעלים, הן באמצעות קנס והן באמצעות הגשת כתבי אישום – כאשר דרגת הקנס המקסימאלית האפשרית בחוק העזר היא של 730 שקלים בלבד על עבירה זו.
לעומת זאת, בחוק הארצי יש היקף רחב של סוגי עבירות הנוגעות להשלכה של פסולת חומרים מסוכנים ונוזלית יזומה - כאשר אדם או מפעל העובר עבירה על פי החוק הארצי מוטל עליו קנס גבוה של אלפי שקלים, מה שמהווה הרתעה ראויה לאדם שעשוי לעבור עבירה.
בנוסף אימוץ החקיקה הארצית שעניינה סילוק ומחזור צמיגים יאפשר להגדיל את היקף הקנס כנגד עבירות בדבר אופן אחסון ופינוי צמיגים וזריקת צמיגים בשטחים הפתוחים.
קראו גם:
אימוץ החוק בעצם מטיל אחריות על בעלי עסקים לממכר ותיקון צמיגים ומורה להם לאחסן צמיגים בצורה שתמנע הצטברות מים ומפגעים סביבתיים.
כמו כן אימוץ החוק יחייב לפנות את הצמיגים באופן סדיר אל יבואני ויצרני הצמיגים כדי שלא ייווצרו מאגרי צמיגים גדולים.
לצד אלו, ראש העיר יביא לאישור מועצת העיר גם את צו הקנס לחוק העזר למניעת רעש, אשר ירחיב את סמכויות העירייה באכיפה כנגד מפגעי רעש שונים ברחבי העיר.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "לצד מגוון פעולות האכיפה שאנחנו מקדמים כנגד עבירות בנושאים סביבתיים, הוחלט לאמץ את החקיקה הארצית כנגד מפגעים שונים אשר תאפשר לרשות לייצר הרתעה נוספת בנושא וכן להרחיב את סמכויות האכיפה. עיריית פתח תקוה תמשיך להילחם בעבירות הפוגעות בסביבה, בחי ובבריאות התושבים בכל הכלים העומדים לרשותה וביתר שאת".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה