סערה בפתח תקוה בעקבות הנחיות הרב הראשי של העיר, הרב מיכה הלוי, לקראת צום תשעה באב שהביאו לתסכול בקרב חלק מהתושבים. גם מנהלים ובעלי מסעדות טוענים כי אמנם לא יפתחו את העסקים במוצאי שבת אך יפתחו כרגיל ביום ראשון, יום הצום עצמו.
2 צפייה בגלריה
רחוב שחם פתח תקוה
רחוב שחם פתח תקוה
רחוב שחם פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
כזכור, אתמול דיווחנו על ההנחיות אותן העביר רבה הראשי של פתח תקוה, הרב מיכה הלוי לקראת צום תשעה באב שייחל עם צאת השבת ויימשך עד ליום ראשון בערב. בין היתר, אסר הרב בהתאם לחוק על פתיחת מסעדות בערב הצום והמליץ כי המסעדות שייפתחו ביום ראשון, לא יאפשרו ללקוחותיהן ישיבה במקום.
דבריו של הרב עוררו זעם בקרב לא מעט תושבים אשר נמצאים בחופשת הקיץ ורוצים לבלות עם משפחותיהם. "לא לכפיה דתית", כתב אחד התושבים ברשת החברתית, "מי שלא טוב לו שלא יאכל".
קראו גם:
תושבת אחרת התבטאה בצורה תקיפה יותר וכתבה "בפתח תקוה יש גם חילונים, גם תיירים וגם עובדים זרים. חוצפה מצידו להחליט שביום שחילונים לא מזדהים איתו יחוייבו לקבל את רצונו של הרב". מנגד, היו גם תושבים שהסכימו עם הרב וטענו כי "במדינת ישראל צריך לכבד את היהדות".
2 צפייה בגלריה
(הרב מיכה הלוי. צילום: גיל לרנר)
ומה בעלי המסעדות חושבים? ממספר בעלי מסעדות ומנהלים עימם שוחחנו נראה כי יש הסכמה על אי פתיחת העסקים בערב תשעה באב, אך לגבי יום ראשון, רבים לא יקבלו את ההמלצה שלא לאפשר ישיבה במקום וימשיכו לפתוח כרגיל.
"זו פעם ראשונה שאני שומע על המלצה כזו ואני כבר מעל 10 שנים בתחום", אומר בעל מסעדה בעיר.
"אם בן אדם לוקח הזמנה אז אין כבר הבדל יותר מדי אם יגיע לשבת. אני מניח שהרב לא רוצה שאנשים יבלו ביום הזה , אז נכון זה יום אבל ויום עצב אבל כל אחד מתאבל בדרך שלו ולמנוע מאנשים לאכול במסעדה זה לא נכון. עדיין בן אדם צריך לאכול בצורה בסיסית.
"מגיעים אלינו אנשים מבוגרים שאין להם את היכולת לבשל בבית, או עובדים באזור ואנשים שעסוקים בענייני היום יום שבשבילם זו ארוחת הצהריים, כך שזה לאו דווקא בילוי אלא צורך בסיסי של אנשים לאכול".
מנהל מסעדה אחרת אומר: "אני מכבד ולא פותח בערב תשעה באב, אבל לגבי יום ראשון אנחנו עובדים רגיל. כבר שנים רבות שאנחנו סוגרים שעה לפני כניסת הצום ועובדים רגיל ביום הצום עצמו וכך נמשיך. כל אחד שינהג כראות עיניו, אני לא רואה את ההמלצה הזו כמשהו שנכון לעשות".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה