אחרי מאבק ארוך וממושך שכלל גם הפגנות ומחאות, קיבלה תחנת הכוח החדשה קסם היתר להקמה, וזה עומד לקרות ממש בקרוב למרות החשש של התושבים.
2 צפייה בגלריה
תחנת הכוח קסם
תחנת הכוח קסם
תחנת הכוח קסם
(הדמיה: קסם אנרגיה)

מדובר בהחלטה שניתנה ביום ראשון השבוע ברשות הרישוי הארצית, בראשות הרב נתן אלנתן, להקמת תחנת הכוח החדשה "קסם" המופעלת באמצעות גז טבעי. שלושת ההיתרים להקמה כוללת של התחנה, קודמו בזמן שיא כולל של 5 חודשים.
התחנה צפויה לקום תוך כשלוש שנים, כשהעבודות אמורות להתחיל כבר בחודש הקרוב.
תחנת הכח שתספק 840 מגה-וואט ותיתן מענה לגידול באוכלוסייה במרכז הארץ, ממוקמת ברביע הצפון-מזרחי של מחלף קסם, בשטח כלוא, הצמוד לתשתיות הולכה הדרושות לחיבור ולתפעול התחנה. חשוב לציין כי התחנה תספק חשמל למרכז הארץ ללא תוספת של קווי חשמל חדשים.
התחנה כוללת יחידת ייצור של מחזור משולב, ורכיבים בהם: גנרטורים, שנאים, מערכת קירור אויר, מסדר חיבור למתח על, מיכלי סולר לגיבוי, מערכת "התנעה שחורה" ומבנים מנהליים.
הבקשה להיתר, עוסקת בהקמת מערך המבנים והמתקנים לתחנת הכוח. בקשה זו הינה שלישית ואחרונה בסדרת הבקשות שתביא להקמת תחנת הכוח. הבקשות הקודמות, עוסקות בעבודות עפר עבור הכשרת השטח להקמה והקמת מערך ההשנאה שיחבר את תחנת הכח למערכת הולכת החשמל.
כזכור, תחנת הכוח "קסם" אושרה בממשלה במאי 2023.

2 צפייה בגלריה
מחאה נגד תחנת הכוח ראש העין
מחאה נגד תחנת הכוח ראש העין
מחאה נגד תחנת הכוח ראש העין
(צילום: רפאל חתוכה, דוברות העירייה)

קראו גם:

מתכנן רשות רישוי ארצית במינהל התכנון, רון רקח: "מיום הקמתה של רשות הרישוי, היא פועלת לייעול הליכי הוצאת היתרים וצמצום לוחות הזמנים. תחנת כוח קסם היא דוגמה המוכיחה כי ניתן לקבל היתר בזמן קצר גם עבור פרויקטים גדולים של תשתיות לאומיות, זאת מבלי להתפשר על איכות הביצוע של תשתיות אלה".
כאמור, אם לא תהיה מניעה משפטית או אחרת בקרוב אמורות להתחיל העבודות להקמת התחנה.