תהיה הארכה? במשרד התחבורה קיימת תוכנית אסטרטגית להארכת הקו האדום של הרכבת הקלה בפתח תקוה לאזורים נוספים בעיר. אם זה אכן יקרה, אלה התחנות החדשות שעשויות לקום בעיר.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה פתח תקוה
הרכבת הקלה פתח תקוה
הרכבת הקלה פתח תקוה
(צילום: נת"ע)
ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, פנה השבוע לשרת התחבורה מירי רגב וביקש להאריך את תוואי הרכבת הקלה בפתח תקוה לשכונת אם המושבות ולאזור התעשייה סגולה. הסיבה לכך היא כמות התושבים הרבה באם המושבות ונוה גן, שייאלצו להגיע בתחבורה ציבורית או ברכב עד לתחנות הרכבת הקלה הקיימות כיום. כמו כן, אל מקומות התעסוקה בסגולה מגיעים עשרות אלפי עובדים מדי יום.
אם הקו האדום של הרכבת הקלה אכן יוארך בעתיד, זה המסלול שדרכו הרכבת הקלה צפויה לעבור.
הרכבת הקלה מגיעה כידוע אל רחוב אורלוב ושם מסתיימת כיום. על פי התוכנית, הרכבת תמשיך ישר ותעלה על רחוב יוסף ספיר, משם לרחוב הירקונים עד צומת סגולה. בצומת סגולה תהיה תחנה שבה יוכלו לרדת תושבי השכונות הסמוכות ואזור התעשייה.
משם הרכבת תמשיך אל רחוב בן ציון גליס, עד צומת סלע במפגש עם רחוב רבניצקי. כאן צפויה להיות תחנה נוספת, מול המרכז המסחרי שבו נמצא כיום סופרמרקט "אושר עד".
הרכבת תמשיך לנסוע על רבניצקי עד שתגיע למפגש הרחובות המכבים-גיסין, שם תהיה תחנה נוספת. מכאן היא תמשיך עד המרכז המסחרי באם המושבות מול תחנת הדלק פז, שם תהיה עוד תחנה. בהמשך רחוב גיסין היא תפנה ימינה לכיוון תחנת הדיפו או קריית אריה. הרכבת באזורים הללו צפויה להיות עילית ולא תחתית.
בכל מקרה, ייקח עוד שנים עד שתוכנית כזאת שעלותה מיליארדי שקלים תצא אל הפועל ועד אז נאלץ להסתפק בתוואי הקו האדום הקיים.

2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה פתח תקוה
הרכבת הקלה פתח תקוה
הרכבת הקלה פתח תקוה
(צילום: נת"ע)

קראו גם:

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה מקדם בימים אלה הקמת רשת הסעת המונים במטרופולין תל אביב, במטרה להפחית את הגודש בדרכים ולספק לנוסעים אלטרנטיבה ראויה לרכב הפרטי. עם חנוכתו של הקו האדום בגוש דן, עומל משרד התחבורה בימים אלה על הקמתם של שני קווי הרכבת הקלה הנוספים במטרופולין תל אביב, הקו הסגול , והקו הירוק.
"יצוין כי תוואי הקווים של הרכבת הקלה, נקבעו זה מכבר במסגרת התכניות האסטרטגיות של משרד התחבורה. במסגרת תכניות אלה שוקללו כלל ההיבטים התחבורתיים, כלכליים וחברתיים של מערכות הסעת ההמונים המתפתחת כיום ונלקחו בחשבון כלל צרכי הנוסעים בגוש דן.
"כמקובל במיזמים מסוג זה, התכנית האסטרטגית להסעת המונים במטרופולין תל אביב עוברת בימים אלו עדכונים בהתאם לצרכים המשתנים, כאשר אחד ממוקדי הדיון שלה הוא הארכת קווי הרכבת הקלה לאזורים חיוניים נוספים ויצירת קישורים נוספים בכל המטרופולין. התכנית נמצאת בימים אלה בשלבי גיבוש ובסופם יוצגו ההמלצות באשר לצורך בחיבורים נוספים לקווים אלה".