למרות שהסופה "כרמל" לא גבתה קורבנות בנפש בפתח תקוה, לא מעט רחובות הוצפו בעיר והתושבים טוענים שחלק מהתשתיות עדיין לקויות.
יש לציין כי אמנם לא נרשמו בעיר הצפות גדולות מימדים כפי שחזינו בשנים האחרונות, ואף בחורף הנוכחי ברחבי הארץ, אך הגשמים גרמו להולכי רגל רבים ואף לנהגים לחשב מסלול מחדש כתוצאה מהמים שהצטברו בכבישים. בין הרחובות שהוצפו ניתן למנות את חובבי ציון ואיכילוב במרכז העיר, ורחובות בשכונות נוספות כמו עמישב ויוספטל. גם חצר ישיבת אמית אלירז התמלאה במים והקשתה על התלמידים. במקרה אחר, עץ נפל בגינה ציבורית סמוך לרחוב מנחם בגין בהדר גנים.
3 צפייה בגלריה
רחוב השחם
רחוב השחם
רחוב השחם
(צילום: חגית דסה)
קראו גם:
"ההצפות מוכיחות את התשתיות הרעועות בפתח תקוה", אומר תושב העיר. "במקום להשקיע רק בכיכרות, חשוב לא פחות להשקיע בהחלפת ושיפור התשתית התת קרקעיות. לאיפה יתנקזו המים? חשוב מאוד להדגיש שבפתח תקוה ירדו כמויות גשמים נמוכות ביחס לערים אחרות, אז מה יהיה כשיהיה פה שיטפון אמיתי? לא הצלחנו לעבור כביש מצד לצד מרוב מים".
תושב אחר הוסיף: "העירייה אמנם פועלת בנושא במטרה למנוע הצפות ונזקים כאלו ואחרים כמו כריתת העץ בכביש 40 שנטה ליפול, אבל התשתיות, במיוחד במרכז העיר הוותיק והשכונות הוותיקות, מחייבות טיפול יסודי כדי שלא יקרה כאן אסון".
(מרכז פתח תקוה | צילום: נדיב ורסנו, כח צעיר)

"עומס על הניקוז לא מעיד על בעיה בתשתיות"

בדוברות העירייה הדגישו בתגובה לטענות התושבים את העבודות הרבות שנעשו לטובת שיפור התשתיות. "לאחר שנים שבהן הוזנחו תשתיות הניקוז, ראש העיר רמי גרינברג, השקיע את המשאבים הנדרשים כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים ומסכני חיים – כפי שהיה בסערות שארעו בעבר. בתוך כך, במהלך השנתיים האחרונות, על אף החורפים הקשים, לא נרשמו בפתח תקוה נזקים משמעותיים וכך גם כעת.
"מעבר לזה, בשונה משנים קודמות – בסערות האחרונות התקלות מטופלות בפרקי זמן מידיים וכלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות ראש העיר, פועלים סביב השעון בשטח לטובת הנושא. ניתן לראות כי על אף שפתח תקוה הינה עיר ותיקה מאוד וגדולה, התקלות בסופה האחרונה היו זניחות ביחס לערים האחרות.
(רחוב חובבי ציון | צילום: רפי זוכאים)
"חשוב להדגיש כי כמות משקעים משמעותית, כמו זו שירדה אמש, יכולה לצור עומס על פיר הניקוז", מסבירים עוד בעירייה. "יחד עם זאת, הדבר לא מעיד על אי תקינות התשתית, שכן, בפרק זמן יחסית קצר, מערכות הניקוז הצליחו לספוח את מי הגשמים. יודגש כי בשנים האחרונות ביצע מינהל תפעול – אגף תשתיות, עבודות תשתית לשיפור מערכת הניקוז בעיר, כולל שינויים גיאומטריים במקומות הנדרשים, שיפועים, עבודות עומק (לעיתים בשיתוף מיתב), הנחת צינורות ניקוז חדשים וכן בניית שבעה אגני השהייה (אגני ניקוז) במקומות רגישים בהם בעבר היו הצפות ברחובות שונים בעיר ובסמוך למוסדות חינוך. העבודות בתחום זה הוכיחו את עצמן גם כעת".
3 צפייה בגלריה
בית ספר אמית אלירז
בית ספר אמית אלירז
בית ספר אמית אלירז
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים)

3 צפייה בגלריה
שכונת עמישב
שכונת עמישב
שכונת עמישב
(צילום: פרטי)
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה