אשת התקשורת ופעילת הציבור הפתח תקוואית ליאורה לייבוביץ הלכה היום (ד') לעולמה בגיל 47. היא נפטרה בתום אשפוז ארוך בבית החולים "בילינסון" בעיר, בשל מחלה קשה שבה לקתה. היא הותירה אחריה בת ואב.
3 צפייה בגלריה
(ליאורה לייבוביץ. צילום: ריאן)
קראו גם:
בחודשים האחרונים טופלה לייבוביץ בבית החולים בילינסון ואף נותחה מספר פעמים. בימים האחרונים חלה הידרדרות משמעותית במצבה. הידיעה על מותה הותירה רבים ממכריה בהלם, חלקם לא ידעו על מחלתה הקשה.
לייבוביץ' גילתה מעורבות בפעילות ציבורית עוד בתקופת נעוריה. כבר ב-1992 הצטרפה לנוער "העבודה" והייתה פעילה משמעותית. לאחר מכן המשיכה כפעילה במשמרת הצעירה של המפלגה ולאחר מכן במפלגה עצמה. לייבוביץ' הייתה פעילה גם באיגוד הישראלי ליחסי ציבור, בנעמ"ת ושימשה בין היתר כדוברת קרית המוזיאונים בעיר וכיו"ר העמותה העירונית 'מדיה תקשורת'.
מי שהיה בקשר לאורך שנים רבות עם ליאורה הוא חבר מועצת העיר וראש העירייה לשעבר אורי אהד שהתקשה כמו כולם לקבל את הבשורה. "זה בלתי נתפס, הלם גדול", אמר אהד ל'מיינט פתח תקוה'. "לא היה שביל בפעילות הציבורית שלי שהיא לא היתה שם. לפעמים איתי ולפעמים נגדי אם להיות גלוי, אבל תמיד הייתה שם, ותמיד הייתה פעילה. לא נתנה לדברים לשבור אותה ולקחה ללב מאוד.
3 צפייה בגלריה
ליאורה לייבוביץ
ליאורה לייבוביץ
ליאורה לייבוביץ
(צילום: עמרם סוויסה)
"קראנו לה במשך שנים ליאורה הג'ינג'ית וזה אמר המון על האופי שלה. תמיד הייתה אמיתית, דומיננטית מאוד, ועשתה מה שהיא חושבת שצריך ונכון לעשות. גם אם מינו אותה לתפקיד מסוים היא הייתה נאמנה לתפקיד שהייתה צריכה למלא ולא למחויבות הפוליטית. לא היה לה בעיה גם לשלם על האמת שלה. לכל דבר שהגיעה אליו הגיעה בעבודה קשה. לא הייתה מאלו שחושבים שמגיע להם ותמיד עבדה בשביל כל דבר".
"ליאורה הייתה פייטרית אמיתית, שלא נרתעה משום מאבק", מספר גורם נוסף שהכיר אותה היטב. "הפעילות הציבורית הייתה בנפשה. היא מאוד רצתה להיות חברת מועצה, אבל החלום הגדול שלה באמת היה להיות ראשת עירייה. יצא לנו לדבר מספר פעמים בתקופת האשפוז שלה והיא נשמעה אופטימית. הטיפולים שעברה היו קשים מאוד, אבל היא נלחמה בגבורה".
3 צפייה בגלריה
(רמי גרינברג וליאורה לייבוביץ. צילום: באדיבות רמי גרינברג)
ראש העירייה רמי גרינברג הספיד את לייבוביץ וכתב: "בצער רב התבשרתי היום על פטירתה של ליאורה לייבוביץ' לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. ליאורה תושבת העיר, פעלה רבות למען הציבור והקהילה בתחומים רבים ומגוונים. אני משתתף בצער המשפחה בשעתם הקשה ושולח תנחומים על האובדן הגדול. יהי זכרה ברוך".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה