חודשים ספורים לאחר שהוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים, החליטה להמליץ לשר הפנים לספח את רוב שטח "סירקין הקטנה" לעיר אלעד, ועדת הפנים והגנת הסביבה קראה אתמול (שלישי) לשר אריה דרעי שלא לקבל את ההמלצה.
1 צפייה בגלריה
(מחנה סירקין. צילום: גיל לרנר)
כזכור, בחודש יוני האחרון התכנסה הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים, שדנה בין היתר בשינוי גבולות בין רשויות מקומיות, והחליטה להמליץ לשר הפנים לספח את רוב שטח "סירקין הקטנה" לעיר אלעד. זאת למרות מאבק התושבים שטוענים כי המהלך יוביל לבעיות סביבתיות ותחבורתיות קשות. אם ההמלצה אכן תמומש, השטח שנמצא מזרחית לשכונת הדר גנים ובסמוך לכפר סירקין יסופח לאלעד וייבנו בו כ-4,000 יחידות דיור. תכנית זו אינה חלק מתכנית סירקין הגדולה שצפויה לקום בשטח מחנה סירקין ועתידה לכלול בין 16 ל-20 אלף יחידות דיור.
קראו גם:
אתמול כאמור התכנסה ועדת הפנים והגנת הסביבה בה נכחו חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, ביניהם חבר הכנסת וחבר מועצת העירייה לשעבר, אליהו ברוכי, שהחליטו כי יש לחשב מסלול מחדש ולהימנע מלחתום על העברת השטח לאלעד.
יו"ר הועדה, חברת הכנסת מיקי חיימוביץ', אמרה כי "יש פה בעיה קשה בהליך קבלת ההחלטות שהוביל להמלצות של ועדת הגבולות בסוגיית התרחבות העיר אלעד. חברי כנסת מכלל הסיעות הביעו פה עמדה ברורה שההחלטה של ועדת הגבולות אינה הגיונית ומצריכה חשיבה מחדש. אין חולק על כך שהעיר אלעד צריכה סיוע ופתרונות אולם כפי שאמרתי קודם בדיון לא פותרים בעיה אחת באמצעות יצירת בעיה אחרת.
"הוועדה התרשמה שאין היגיון אורבני, תכנוני ומוניציפלי לסיפוח או העברת שטחי דרום כפר סירקין לשטח השיפוט של העיר אלעד. הוועדה קוראת לשר הפנים, אריה דרעי, שלא לאמץ את המלצת ועדת הגבולות שהוגשה לאישור בסוגיה - ולבחון מחדש מענה ראוי למצוקות העיר אלעד, שיאפשר לעיר להתפתח ולספק את השירותים הראויים לתושביה".
ירון קדושים, חבר מטה מאבק סירקין שהשתתף אף הוא בישיבה באמצעו "זום", מסר כי : "זאת נקודת אור קטנה במאבק הקשה הזה של דוד וגולית על שיגעון סירקין. הקונצנזוס הזה בין ימין ושמאל, חרדים וחילוניים, כולם פה אחד, מרגש ומדהים. כולם מבינים וקוראים שצריך לעצור את התכנון עד לשיפור תוכניות התחבורה הקורסות והפקוקות באזור. זאת חובה שלה שותפים גם החרדים שהשתתפו בישיבה, גם חבר הכנסת אליהו ברוכי וגם אנכי הקטן, כתושב שכונת גני הדר הסמוכה לשטח המדובר. וודאי פיתרון מצוקת הדיור החרדי מכה בנו קשות ואנו רוצים וצריכים פיתרון מיידי, אבל צריך לעצור, לתכנן, לחשוב. ואחר כך לבנות עוד.
"יש 65 אלף דירות על המדף באזור שלנו במרחב סירקין", ממשיך קדושים. "וזה מספיק להמון שנים. את החובה לפתור את מצוקת הדיור החרדי צריך לבצע בשטחים הצמודים לעיר אלעד ושאפשר לבצעם שם. או על מרחב מחנה סירקין שם אושרו 8,000 דירות. צריך תכנון ואיכות חיים. לא רק דירות".
ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג אמר בועדה כי: "בכל האזור הולכים לבנות עיר קטנה נוספת בקרוב, להעמיס עם עוד 4000 יחידות דיור זה לא הגיוני. אין גם שום הגיון שהשטח יעבור לאלעד, בסוף כל העומס יפול על פתח תקווה. גם לא נכון לצבוע שטח עבור מגזר מסוים".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה